درگیری دانشجویان دختر چمران با شعار دانشجو میمیرد ذلت نمی پذیرد + فیلم

 

روز سه شنبه ۲۳ خرداد ۹۶ دربهای خوابگاه دانشگاه به روی دانشجویان قفل شد و با بستن و قفل کردن غیر قانونی درب خوابگاه و زندانی کردن دانشجویان میخواستند که از تجمع دانشجویان و اعتراض آنان جلوگیری کنند. دانشجویانی که با برخوردهای نیروی انتظامی و قفل کردن درب خوابگاه مواجه شده بودند با شعارهای دانشجو میمیرد ذلت نمی پذیرد عزم خود را برای پیگیری اعتراضاتشان بیان کردند.

روز گذشته آژانس ایران خبر اطلاع رسانی کرده بود  که صبح روز سه‌شنبه۲۳خردادماه۹۶ دانشجویان دختر دانشگاه چمران در اعتراض به وضعیت نامناسب سیستم های سرمایشی خوابگاه حضرت معصومه و بستن درب خوابگاه به روی دانشجویان و تهدید به برخورد انضباطی تجمع کردند.

در همین رابطه یکی از دانشجویان نوشته است:« چند سالی هست که کولرهای خوابگاه دخترانه حضرت معصومه خراب است و مسئولین دانشگاه هر بار قول بهبودی شرایط و تعمیر وسایل سرمایشی را به دانشجویان میدهند. روزها و سال ها میگذرد و اون چیز که به قوت خود باقیست خلف وعده مسئولین و اوضاع نامناسب در گرمای ۵۰ درجه ای اهواز است . امروز برای دومین بار در اعتراض به این مساله تجمع صورت گرفت که با بدترین رفتار ممکن مواجه شدیم. در خوابگاه رو به روی دانشجوها بستند تا از تجمع ما در مقابل در خوابگاه جلوگیری کنند. دانشجوها رو تهدید به برخورد و احضار از طرف کمیته انضباطی کردند.»