مقام حکومتی: برجام اینبار نابود شد

برای اولین بار، آمریکا تحریم‌هایی علیه سپاه پاسداران به اتهام حمایت از تروریسم اعمال می‌کند
تحریمهای سنای آمریکا یک الحاقیه محرمانه دارد؟

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: برجام با تحریم اینبار آمریکا نابود شد.

آخوند سلیمی به خبرگزاری فارس گفت:‌ اگر تحریم‌های قبلی توجیه می‌شد که فقط با روح برجام منافات دارد این تحریم اخیر هم با روح، جسم و همه چیز برجام منافات دارد و برجام با این تحریم نابود شد.

وی افزود:‌ این‌که این طرح با 98 رای در سنا تصویب می‌شود نشانگر این است که آمریکایی‌ها تا چه اندازه نسبت به جمهوری اسلامی کینه دارند.

این عضو مجلس شورای اسلامی گفت:‌ آقای صالحی (رئیس سازمان انرژی اتمی) که در مجلس آن قسم‌های غلیظ را می‌خورد که اگر برجام را نقص کنند همه چیز را به سرعت برمی‌گردانیم، حالا بیاید پیچ و مهره‌ها و سانتریفوژها را دوباره وصل کند اما شما که در رآکتور اراک بتون ریختید چند سال طول می‌کشد تا مانند قبل شود؟

همزمان تلویزیون جمهوری اسلامی گفته تحریمهای سنای آمریکا یک الحاقیه محرمانه دارد.

این منبع گفت: برخی از این تحریمها پیچیده‌تر از تحریمهای قبل از برجام هستند. در حقیقت تصویب این تحریمهای جدید بی‌اعتنایی به برجام است و این‌که دست رئیس‌جمهور آمریکا را برای اقدامات دیگری باز می‌گذارد.

این منبع افزود: یک الحاقیه محرمانه هم دارد که از نگاه کارشناسان مهمتر از متن خود این تحریمها است و اینکه ایران را کشوری فوق‌العاده خطرناک معرفی کرده است.

سنای آمریکا روز پنج شنبه در رای‌گیری نهایی، طرح تحریم جدید حکومت ایران را تصویب کرد

بر اساس گزارش صدای آمریکا، طرح تحریم جدید ایران به خاطر حمایت از تروریسم و نقض حقوق بشر به 51 رای نیاز داشت و به راحتی در سنا تصویب شد.

براساس این طرح، افراد مرتبط با برنامه موشک بالستیک ایران و کسانی که با آنها معامله دارند را هدف قرار می‌دهد. دولت آمریکا ظرف مدت 90 روز، باید تحریم های جدیدی علیه افراد و نهادهای فعال در توسعه برنامه های موشکی ایران تصویب کند.

همچنین بر اساس یکی دیگر از طرح ها، سپاه پاسداران به طور مستقیم تحت تحریم قرار خواهد گرفت. آمریکا پیشتر در سال 2007 نیروی قدس سپاه پاسداران را تحریم کرده بود.

برای اولین بار، آمریکا تحریم‌هایی علیه سپاه پاسداران به اتهام حمایت از تروریسم اعمال می‌کند.
موضع وزارت خارجه آمریکا

به گزارش ایسنا و به نقل از هیل (نشریه کنگره)، رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا روز سه شنبه در کمیته روابط خارجی سنا حاضر شد و از وضع تحریم‌های جدید علیه رژیم تهران استقبال کرد.

در بخشی از این نشست، تیلرسون از سوی اعضای کمیته روابط خارجی درباره طرح سنا برای تحریم گسترده حکومت ایران بویژه سپاه پاسداران مورد پرسش قرار گرفت که او گفت از نظر او این تحریم‌ها کار خوبی است.

وزیر خارجه آمریکا درباره توافق هسته‌ای نیز گفت: وزارت خارجه بر اساس دستور رئیس‌جمهوری در حال بازبینی سیاست خود در قبال رژیم تهران است.

وی که برای دفاع از بودجه پیشنهادی دولت در کمیته روابط خارجی سنا حاضر شده بود، در بخشی از بیانیه ابتدایی‌اش، گفت: رژیم ایران به فعالیت‌ها و مداخلاتی که خاورمیانه را بی‌ثبات می‌کند، ادامه می‌دهد.

وزیر خارجه آمریکا در تشریح این اقدامات گفت: پشتیبانی از رژیم ظالم بشار اسد، حمایت مالی از شبه‌ نظامیان خارجی در عراق و یمن که دولتهای مشروع را تضعیف می‌کند و تامین تسلیحات سازمان‌های تروریستی مانند حزب‌الله که متحد ما اسرائیل را تهدید می‌کند.

سنای آمریکا قرار است این هفته طرح جدید تحریم را بررسی کند. این طرح که در کمیته روابط خارجی قبلا رای آورده، باید در صحن سنا نیز رای بیاورد تا بعد با امضای رئیس‌جمهوری به قانون تبدیل شود.
این مادر تحریمها است

یکی از کارشناسان سپاه پاسداران نسبت به تحریمهای جدید آمریکا ابراز نگرانی کرد و گفت:‌ آمریکایی‌ها اخیرا بمبی انداخته‌اند توی افغانستان و گفتند این مادر بمبها بود، این هم مادر تحریمها است، یعنی صد رحمت به تحریمهای قبل از برجام!

مجری برنامه صداوسیما پرسید: فکر می‌کنید مصوبه شده؟

فوائد ایزدی در پاسخ گفت: بله امروز فردا کارش تمام است، این طرح برای اولین بار سپاه را در لیست گروههای تروریستی میبرد، قبلا نیروی قدس سپاه بود، الآن کل سپاه بر اساس این طرح در لیست میرود، تصویب هم خواهد شد، ترامپ هم به‌ نظر نمی‌ رسد بخواهد وتو کند.