تشدید درگیری‌ها در کرانه باختری؛ بمباران خانه‌ای در شهر طوباس با موشک ناپالم


یک پسربچه و یک جوان به ضرب گلوله نیروهای اسرائیلی در یورش به اردوگاه عسکرالجدید در شرق نابلس زخمی شدند

مرکز رسانه‌ای فلسطین یکشنبه 19 آذر از بمباران دو خانه در شهر طوباس در شمال کرانه باختری توسط ارتش اسرائیل خبر داد.

این مرکز در حساب تلگرامی خود افزود که نیروهای اسرائیلی، یکی از این دو خانه را با موشک ناپالم هدف قرار دادند.

پیشتر تلویزیون فلسطین اعلام کرد که نیروهای اسرائیلی به شهر طوباس یورش بردند و درگیری میان افراد مسلح و نیروهای اسرائیلی در این شهر رخ داد.

خبرگزاری فلسطین پیشتر گزارش داده بود که در جریان یورش نیروهای اسرائیلی به اردوگاه عسکر الجدید در شرق نابلس، یک پسربچه و یک جوان بر اثر اصابت گلوله زخمی شدند.
کشته‌شدن دو جوان فلسطینی

وزارت بهداشت فلسطین شنبه اعلام کرد که دو فلسطینی 25 و 17 ساله بر اثر تیراندازی ارتش اسرائیل در شهر دورا و شهرک عزون در شهرستان قلقیلیا در کرانه باختری، کشته شدند.

باشگاه اسیر فلسطینی اعلام کرد: «نیروهای اشغالگر، ساری عمرو را در شهر دورا در جریان عملیات دستگیری پس از تیراندازی به سوی او و برادرش، اعدام کردند».

در بیانیه این مرکز آمده است: «از شامگاه جمعه و سحرگاه شنبه، نیروهای اسرائیلی دست‌کم 15 شهروند را از کرانه باختری بازداشت کرده‌اند که تعداد بازداشت‌شدگان از هفتم اکتبر گذشته را به 3700 نفر رساند».

تصاویر ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی از داخل خانه جوان کشته‌شده، پوکه گلوله‌ها را به همراه صحنه‌هایی از تخریب محتویات خانه، نشان داد.

وزارت بهداشت اعلام کرد که شنبه یک جوان 25 ساله فلسطینی بر اثر جراحات وارده در روز جمعه در جریان درگیری‌های اردوگاه فارعه در شمال کرانه باختری، جان باخت که بدین ترتیب،شمار کشته‌شدگان این اردوگاه در درگیری‌های جمعه، به هفت نفر رسید.
اجازه ورود کارگران از کرانه باختری

از سویی روزنامه «تایمز اسرائیل» یکشنبه گزارش داد که ایتامار بن گویر، وزیر امنیت ملی اسرائیل از کابینه کوچک جنگ خواست در زمانی که دولت مشغول بررسی موضوع ورود کارگران فلسطینی به اسرائیل برای کار است، به آنها اجازه ورود از کرانه باختری را ندهد.

بن گویر در «ایکس» گفت: «اجازه ورود به کارگران فعال در اقدامات تحریک‌آمیز از مناطق خودگردانی، بدین معناست که ما چیزی از حملات 7 اکتبر نفهمیده‌ایم».

از زمان شروع جنگ در 7 اکتبر، تنها پنج هزار کارگر فلسطینیکه به عنوان کارگر ضروری، طبقه‌بندی شده بودند، از مجموع یکصد هزار کارگر دارای روادید کاری در اسرائیل، مجوز ورود به اسرائیل را دریافت کردند