خانه / اخبار مهم روز / گزارش «ان‌بی‌سی نیوز» از نگرانی آمریکا نسبت به افزایش تهدیدات در پی حمایت از اسرائیل

گزارش «ان‌بی‌سی نیوز» از نگرانی آمریکا نسبت به افزایش تهدیدات در پی حمایت از اسرائیل

گزارش «ان‌بی‌سی نیوز» از نگرانی آمریکا نسبت به افزایش تهدیدات در پی حمایت از اسرائیل
معاون دادستان کل آمریکا: آنچه که مسئولان امنیت ملی و اجرای قانون بیش از هرچیز نگران آن هستند، افراد یا گروه‌های کوچکی هستند که اغلب از طریق اینترنت، تبدیل به عوامل افراطی می‌شوند

با ادامه جنگ اسرائیل در نوار غزه برای هفتاد و هفتمین روز با برخورداری از حمایت مداوم آمریکا، این کشور با احتمال بروز تهدیدهای داخلی در واکنش به این جانبداری روبرو شده است.

لیزا موناکو، معاون دادستان کل آمریکا فاش کرد که کشور با وضعیت تهدید فزاینده روبرو است که بسیاری از مقامات آمریکایی، آن را چالش‌برانگیزترین وضعیت در مقایسه با قبل از حملات 11 سپتامبر، توصیف کردند.

موناکو در مصاحبه با «ای‌بی‌سی نیوز» گفت که «اف‌بی‌آی» وادار شد بیش از 1800 گزارش «در مورد تهدیدهای گوناگون» مرتبط با جنگ غزه را بررسی کند.

به گفته او، «اف‌بی‌آی» همچنین پی‌گیر 100 تحقیق شده است که به گونه‌ای با جنگ کنونی میان اسرائیل و حماس مرتبط هستند.

به بیان موناکو، عمده‌ترین نگرانی در ارتباط با «گرگ‌های تنها و گروه‌های کوچکی است که بدون هشدار، دست به اقدام و عملیات می‌زنند».

موناکو افزود: «آنچه که مسئولان امنیت ملی و اجرای قانون بیش از هرچیز نگران آن هستند، افراد یا گروه‌های کوچکی هستند که اغلب از طریق اینترنت، تبدیل به عوامل افراطی می‌شوند».

الگوبرداری از عملیات حماس
او همچنین با هشدار در خصوص «ایدئولوژی‌های با انگیزه نژادی یا قومی»، نسبت به الگوبرداری برخی از افراد از حملات حماس به شهرک‌ها و پایگاه‌های نظامی در اطراف نوار غزه و گروگان‌گیری شماری از غیرنظامیان، ابراز نگرانی کرد.

موناکو درعین حال تاکید کرد که به رغم حجم عظیم تهدیدها که مسئولان اجرای قانون را زیر فشار گذاشته، تا این‌لحظه، اقدامات لازم در خصوص تعامل با تمام تهدیدات دریافت‌شده از سوی «اف‌بی‌آی» بدون بروز حادثه خاصی، انجام‌شده است.

دولت آمریکا اخیراً از سوی برخی سازمان‌های بشردوستانه و گروه‌های فشار و همچنین گروه‌های دانشجویی برای پایان دادن به حمایت نظامی از اسرائیل و حملات هوایی سنگین آن در سراسر نوار غزه تحت محاصره و پرجمعیت که تا این‌لحظه به کشته‌شدن بیش از 20 هزار فلسطینی شامل 8 هزار کودک انجامیده، زیر فشار قرار گرفته است.

در اثر این حملات، همچنین 75درصد ساختمان‌های نوار غزه ویران‌شده و 2 میلیون نفر در حالی آواره شده‌اند که از کمبود غذا، دارو و حتی آب آشامیدنی رنج می‌برند.