ایتالیا معرفی شهردار شهرک‌‌‌‌نشینان به عنوان سفیر اسرائیل در رُم را نپذیرفت



پیش‌تر وزیر خارجه ایتالیا به ایلی کوهن، همتای اسرائیلی خود، در مورد این نامزد نامطلوب هشدار داده بود

دولت ایتالیا به صراحت اعلام کرد در تناسب با جایگاه این کشور نیست فردی که پست شهردار شهرک‌نشینان در کرانه باختری‌ را برعهده داشته به عنوان سفیر اسرائیل در رم معرفی شود.

مجله «ایل فولیو»، به نقل از منابع آگاه، گزارش داد: ایتالیا از پذیرش نامزدی «بنی کاچاریل» به عنوان سفیر تل‌آویو در رم که به مدت 31 سال به عنوان شهردار یکی از شهرک‌های اسرائیلی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین در نزدیکی قدس فعالیت می‌کرد، خودداری کرده است.

به نوشته این نشریه، سرجیو ماتارلا، رئیس جمهوری ایتالیا که استوارنامه سفرا را دریافت می‌کند، با نامزدی «بنی کاچاریل» برای تصدی مقام سفیر اسرائیل در رم موافقت نکرده است.

آنتونیو تایانی، وزیر خارجه و معاون نخست‌وزیر ایتالیا نیز به ایلی کوهن، همتای اسرائیلی خود، در مورد این نامزد نامطلوب هشدار داده بود.

این نشریه در ادامه گزارش خود نوشت که کاچاریل که تابستان گذشته از سوی کابینه اسرائیل به عنوان سفیر پیشنهادی اسرائیل در رم تایید شده، سفیر نخواهد شد.

به گزارش مجله «تایمز» اسرائیل، دولت ایتالیا به صراحت اعلام کرد که معرفی شهردار شهرک‌‌‌نشینان اسرائیلی در کرانه باختری برای تصدی مقام سفیر اسرائیل در رم مناسب نیست، و به «دشواری امور دیپلماتیک» میان دو کشور منجر می‌شود.

دولت فعلی ایتالیا به رهبری جورجیا ملونی طرفدار اسرائیل به حساب می‌آید.

ایتالیا به همراه بیش از 20 کشور از رای دادن به قطعنامه قبلی سازمان ملل که خواستار آتش‌بس بشردوستانه در غزه بود، امتناع کرده بود و جورجیا ملونی، نخست‌وزیر ایتالیا بعداً این موضوع را با ماهیت «نامتوازن» متن قطعنامه مرتبط دانست.

نخست‌وزیر ایتالیا همچنین گفت که متن قطعنامه سازمان ملل متضمن هیچ‌گونه محکومیتی برای جنبش حماس که مسلحان آن در 7 اکتبر به شهرک‌های اسرائیلی در اطراف نوار غزه حمله کردند، نیست.

این در حالی است که رم هرگز سیاست شهرک‌سازی اسرائیل را تشویق نکرده و همچنین از اسرائیل می‌خواهد که در جنگ علیه حماس «تدابیر متناسب» اتخاذ کند.