سناریوی حمله موشکی سپاه پاسداران به دیرالزور

همزمان با تحریمهای سنای آمریکا، سپاه پاسداران خامنه‌ای ادعا کرد که روز یکشنبه در حمله موشکی «به مقر فرماندهی و مراکز تجمع و پشتیبانی» «تکفیریها» در دیرالزور سوریه، عاملان حمله 17خرداد در تهران را مجازات کرده است.

سپاه پاسداران در سناریوی حمله موشکی خود مدعی «هلاکت تعداد زیادی از تروریستهای تکفیری و انهدام تجهیزات، سامانه‌ها و سلاحهای آنان» در سوریه شد.

اطلاعیه سپاه به تصریح خودش «لحظاتی» بعد از شلیک موشکها صادر شده اما معلوم نیست لیست این همه خسارت و تلفات در لحظه شلیک از کجا به‌دست آمده است!

رسانه‌های خارجی که ادعای رژیم آخوندی در مورد موشک‌پرانی را منعکس کرده‌اند، اغلب بر این نکته انگشت گذاشته‌اند که در طرف سوریه هیچ‌کس از این‌که موشکی به دیرالزور خورده باشد سخنی نگفته است.

تلویزیون سی.ان.ان در گزارش خود گفت: رژیم ایران می‌گوید پایگاههای تروریستها در شهر دیرالزور را هدف قرار داده است. ما البته نمی‌توانیم صحت ‌و سقم آن را تأیید کنیم و فعالان در سوریه نیز اطلاعات بلافصلی در مورد خسارات یا تلفات ناشی از این حمله در اختیار ندارند.

خبرگزاری سپاه پاسداران با ناراحتی از بی‌توجهی رسانه‌ها به این حمله رژیم نوشت: رسانه‌های تصویری و مکتوب در منطقه، در اقدامی هماهنگ خبر حمله موشکی را بایکوت کرده‌اند. سپاه پاسداران افزود که رسانه‌هایی نظیر بنا، اخبار الخلیج، البلاد، الأیام، الوطن، البیان، وام، الریاض، مکه، عکاظ، الشرق، اخبار 24، الاخباریه، واس، الشرق‌الأوسط و الحیات خبری از این واقعه منتشر نکرده‌اند.