بایدن: در پاسخ دادن به رفتار متهورانه «گروه تروریستی» حوثی‌ تردید نخواهیم کرد

جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده با اشاره به این‌که عملیات نظامی مشترک بامداد جمعه 22 دی آمریکا و بریتانیا در هدف گرفتن پایگاه‌های حوثی‌ها در یمن موفقیت‌آمیز بوده و هیچ خسارت‌هایی در بین غیرنظامیان نداشته است، متعهد شد که اگر حوثی‌ها به رفتار متهورانه خود علیه کشتیرانی بین‌المللی ادامه دهند واشینگتن در پاسخ دادن به آنها تردید نخواهد نکرد.

رئیس جمهوری ایالات متحده همچنین شبه‌نظامیان حوثی در یمن را «گروه تروریستی» خوانده و تاکید کرد که کشورش در مقابله با اقدامات بی‌ثبات‌کننده این گروه تروریستی تردید نخواهد کرد.

این اظهارات بایدن در حالی مطرح می‌شود که برخی دمکرات‌ها در مجلس نمایندگان آمریکا از اقدام نظامی رئیس جمهوری آمریکا برضد حوثی‌ها به بهانه عدم کسب موافقت از کنگره و غیرقانونی بودن آن انتقاد کردند.

کشورهای آمریکا و بریتانیا شامگاه پنج‌شنبه 21 دی در اقدام نظامی مشترکی و با پشتیبانی لجستیک استرالیا، هلند و کانادا در پاسخ به تهدیدها و حملات حوثی‌ها علیه کشتیرانی در دریای سرخ بیش از 12 هدف متعلق به شبه‌نظامیان حوثی مورد حمایت ایران در یمن شامل پایگاه‌ها، زاغه‌های سلاح و مهمات، مخازن پهپادی و موشکی و پادگان‌های آموزش نظامی را در استان‌های صنعا، صعده، حجه، ذمار، تعز و الحدیده هدف قرار دادند که این حملات با استفاده از ناوهای جنگی، زیردریایی‌ها و جنگنده‌ها انجام شد.