پاکستان یک پهباد ایرانی را سرنگون کرد

مقامات رسمی پاکستان اعلام کردند، جنگنده‌های این کشور یک پهباد ایرانی را جنوب غربی بلوچستان پاکستان هدف قرار داده و سرنگون کردند.

به گزارش خبرگزاری واشگینتن‌پست، دو مقام رسمی پاکستانی که نخواستند نام‌شان فاش شود، 20 ژوئن 2017، گفتند این پهباد ناشناس ایرانی آخر هفته گذشته و زمانی که در عمق حریم هوایی پاکستان پرواز می‌کرده، سرنگون شد.

پایگاه اینترنی دان‌نیوز، نیز خبر داد این پهپاد ایرانی در منطقه «پروم» واقع در شهر «پنجگور» ایالت «بلوچستان» پاکستان مورد هدف قرار داده گرفت.

نیروی هوایی پاکستان تا کنون در این باره اظهار نظری نکرده است. ایران در ماه‌های گذشته از تحرکات نظامی موجود در مرزهایش با پاکستان ابراز نگرانی کرده بود. ارتش ایران نیز در اظهاراتی که اعتراض شدید اسلام‌آباد را در پی داشت، اعلام کرده بود قصد دارد داخل خاک پاکستان اقدام نظامی کند.

در پی کشته شدن تعدادی از مرزبانان ایرانی، محمد حسین باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران ادعا کرد «مرزهای شرقی در ایران خاک پاکستان، به مامن و محل آموزش، آماده‌سازی و تجهیز تروریست‌های جیره‌خوار عربستان و مورد تایید آمریکا تبدیل شده است».

باقری در ادامه ضمن تهدید پاکستان، گفته بود: «در صورت ادامه تعرضات، مامن و مخفیگاه تروریست‌ها در هر کجا که باشد مورد ضربات کوبنده قرار خواهد گرفت».

در واکنش به این تهدید ایران، پاکستان، سفیر ایران در اسلام آباد را احضار کرد. وزارت امور خارجه پاکستان نیز با انتشار بیانیه‌ای از ایران خواست، از اظهاراتی که می‌تواند به روابط دو کشور لطمه بزند، خودداری کند.