اسرائیل کامیون انتقال سلاح از طریق سوریه به مقصد حزب‌الله را هدف گرفت

به گفته این منابع ترانزیت محموله‌های سلاح و تجهیزات جنگی از مبدا ایران و از طریق خاک عراق و سوریه با کمک‌ شبه‌نظامیان حیدریون به مقصد حزب‌الله لبنان انجام می‌شود.منابع خاص در گفت‌وگو با «العربیه» فاش کردند که اسرائیل روز سه‌شنبه یک کامیون در منطقه البوکمال سوریه را در حالی که تجهیزات جنگی (مربوط به دقت موشک‌ها و پهپادهای) ایرانی را به مقصد حزب‌الله منتقل می‌کرد، بمباران کرده است.

این منابع خاص گفتند یگان 4400 به فرماندهی «حاج فادی» که مسئول همکاری و توسعه نظامی در حزب‌الله است، با همکاری یگان 190 به فرماندهی بهنام شهریاری که وظیفه جابجایی سلاح و مهمات متعلق به نیروی قدس سپاه پاسداران ایران را بر عهده دارد ماموریت انتقال تجهیزات رزمی از ایران به حزب‌الله را بر عهده دارد.

شبه‌نظامیان حیدریون
به گفته این منابع به العربیه یگان 4400 برای دریافت کامیون‌هایی که از عراق از طریق گذرگاه غیررسمی مرزی با سوریه می‌آیند، از اعضای شبه‌نظامی «حیدریون» که در سوریه به فرماندهی حبیب عظیمی کار می‌کنند، کمک می‌گیرد.

این منابع همچنین فاش ساختند که «دولت سوریه به این عناصر در گذرگاه‌های مرزی تحت کنترل خود آزادی مطلق و اجازه می‌دهد تا سلاح، مهمات و تجهیزات مختلف را به رغم خطری که برای زیرساخت‌ها و مردم غیرنظامی ایجاد می‌کنند، انتقال دهند.»

حملات به اهداف متعلق به یگان 4400
به گزارش العربیه به نقل از این منابع اسرائیل در ماه‌های اخیر مجموعه‌ای از حملات را به اهداف متعلق به یگان 4400 در منطقه البوکمال انجام داده است که برخی از این حملات به کشته شدن تعدادی از فعالان در بدو ورود آنها به آن منطقه برای جمع‌آوری مهمات و اسلحه‌هایی که کامیون‌ها از مبدأ ایران از طریق خاک عراق و سوریه به مقصد حزب‌الله لبنان انتقال می‌دادند، منجر شده است.

چند روز پیش اسرائیل منزلی را در مرکز دمشق، پایتخت سوریه هدف قرار داد که در آن یک مقام اطلاعاتی نیروی قدس سپاه پاسداران ایران و معاونان او کشته شدند. اسرائیل این حمله را با 3 جنگنده انجام داد و دو موشک به محله مزه شلیک و ساختمان مسکونی را هدف قرار داده و آن را به طور کامل منهدم کرد.