دبی.العربیه، فارسی

شرکت خطوط هوایی قطر با هدف استفاده از مسیرهای هوایی که در اختیار شرکت آمریکایی آمریکان‌ایرلاینز قرار دارد، خواستار خرید بخشی از این شرکت شد؛ درخواستی که طرف آمریکایی آن را جدی نگرفته و رد کرد.

به گزارش العربیه، رئیس شرکت هواپیمایی آمریکان ایرلاینز روز یک‌شنبه 25 ژوئن 2017 درباره پیشنهاد شرکت هواپیمایی قطر در زمینه خرید بخشی از سهام آمریکان‌ایرلاینز گفت: « به هیچ‌وجه اشتیاقی برای پیشنهاد قطری‌ها نداریم.»

درخواست خرید سهام آمریکان‌ایرلاینز از سوی قطری با هدف استفاده از مسیرهای هوایی است که پس از ممنوعیت عبور هواپیماهای قطری از آسمان کشورهای عربی، برای این هواپیماها دشوار و یا غیرممکن شده است.

اتحادیه صنف خلبانان و مهمانداران آمریکا با شدت بیشتری به درخواست قطری‌ها واکنش منفی نشان داد. سخنگوی این اتحادیه گفت که به نظر او هیچ امکانی برای انجام این معامله وجود ندارد.

او افزود: «دستمزدهای پایین کارکنان شرکت‌ هواپیمایی قطر و نبود اتحادیه‌های کارگری، به اعتماد کارکنان آمریکان ایرلاینز را به این شرکت صدمه خواهد زد.»

پیش از این اعلام شده بود که بسته‌شدن آسمان کشورهای عربی به روی هواپیماهای قطری موجب شده این شرکت که یکی از مهم‌ترین منابع مالی دولت قطر است با توجه به مسیرهای طولانی که ناوگان هوایی این شرکت ناچار است طی کند، با 30 درصد کاهش درآمدهایش مواجه خواهد شد.