نخست وزیر اسپانیا: برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین در پارلمان تلاش می‌کنم


نخست وزیر اسپانیا همچنین، خواستار احترام روسیه و اسرائیل به قوانین بین‌المللی، پایان دادن به خشونت، به رسمیت شناختن کشور فلسطین و ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه شد

پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا گفت که به پارلمان این کشور، پیشنهاد به رسمیت شناختن کشور فلسطین را خواهد داد.

سانچز گفت: «به رسمیت شناختن دولت فلسطین توسط اسپانیا را پیشنهاد خواهم کرد. من این اقدام را از روی اعتقاد اخلاقی خود به یک هدف عادلانه انجام می‌دهم؛ این تنها راهی است که از طریق آن می‌تواند دو کشور اسرائیل و فلسطین در کنار هم در صلح زندگی کنند.»

سانچز با این اظهارات خود به تعدادی از رهبران و مقامات دولت‌های اروپا پیوست که گفته بودند ممکن است با افزایش ناامیدی بین‌المللی از اقدامات اسرائیل در سرزمین‌های فلسطین، از راه‌حل دو کشوری در خاورمیانه حمایت کنند.

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه، ماه گذشته گفت که به رسمیت شناختن کشور فلسطین توسط پاریس «ممنوع نیست».

از سوی دیگر، دیوید کامرون، وزیر خارجه بریتانیا اعلام کرد که کشورش ممکن است پس از برقراری آتش‌بس در جنگ اسرائیل و حماس، کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد.

سانچز در ادامه گفت که موضع او در قبال جنگ در نوار غزه بسیار شبیه به حمایت کشورش از اوکراین پس از تهاجم گسترده روسیه به این کشور در بیش از دو سال پیش است.

نخست وزیر اسپانیا طی یک کنفرانس حقوق بشری در شهر بیلبائو همچنین، خواستار احترام روسیه و اسرائیل به قوانین بین‌المللی، پایان دادن به خشونت، به رسمیت شناختن کشور فلسطین و ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه شد.

این اظهارات سانچز همزمان با به اوج رسیدن بحران انسانی در نوار غزه و تمایل بین‌المللی جدید برای دور زدن محدودیت‌های اعمال شده توسط اسرائیل برای ورود کمک‌های بشر دوستانه به این باریکه است.