ارتش اسرائیل: دو مقر حزب‌الله در منطقه «بقاع» لبنان را هدف حمله هوایی قرار دادیم

ارتش اسرائیل: دو مقر حزب‌الله در منطقه «بقاع» لبنان را هدف حمله هوایی قرار دادیم
طی این حملات دست‌کم یک نفر کشته و تنی چند زخمی شدند

اویخای ادرعی، سخنگوی ارتش اسرائیل، سه‌شنبه 22اسفند اعلام کرد که دو مقر حزب الله در منطقه بقاع در عمق لبنان، شب گذشته هدف حمله جنگندهای اسرائیلی قرار گرفت.

به گفته ادرعی، این دو ساختمان متعلق به نیروی هوایی حزب‌الله است که برای «طراحی و انجام حملات مختلف به خاک اسرائیل» مورد استفاده قرار می‌گرفتند.

سخنگوی ارتش اسرائیل تاکید کرد که این حملات هوایی «در پاسخ به فعال‌شدن تجهیزات هوایی حزب‌الله به سمت منطقه بلندی‌های جولان طی روزهای اخیر»، انجام شد.

یک کشته و چند زخمی
دو منبع امنیتی لبنان و استاندار بعلبک در شرق این کشور دوشنبه اعلام کردند که در پی چهار حمله هوایی اسرائیل به شهر بعلبک، کانون اصلی حزب‌الله، دست کم یک نفر کشته و شماری دیگر زخمی شدند.

طبق گفته این دو منبع امنیتی، یکی از این حملات، ورودی جنوبی بعلبک را هدف قرار داد که تقریباً دو کیلومتر با آثار باستانی رومی فاصله داشت، و سه حمله هوایی بین طاریا و شمسطار در حدود 20 کیلومتری غرب بعلبک رخ داد.

در اواخر فوریه، شرق لبنان هدف اولین حمله هوایی پس از آغاز عملیات رزمی منطقه‌ای در پی شروع جنگ در غزه قرار گرفت.

طبق گفته یک منبع امنیتی لبنانی به «رویترز»، حملات اسرائیل غالبا به منطقه مرزی جنوبی لبنان محدود شده، اگرچه طی چند هفته گذشته در راستای گسترش حملات اسرائیل به سمت شمال نیز امتداد یافته است.