صدور حکم سامان یاسین پس از ۱۸ماه شکنجه

یک‌شنبه ۲اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، پس از ۱۸ ماه بازداشت و شکنجه رای دادگاه سامان یاسین صادر شد. وی طبق این حکم به ۵سال تبعید به یکی از شهرهای استان کرمان محکوم شده است. وکیل سامان یاسین اعلام کرده که به این حکم اعتراض خواهد کرد.

زندانی سیاسی سامان صیدی ترانه‌سرا و خواننده رپ، ۸ مهرماه ۱۴۰۱، در اعتراضات سراسری دستگیر و به زندان اوین منتقل شد. او سپس به زندان تهران بزرگ و مجددا به اوین منتقل شد.در آذرماه ۱۴۰۱، سامان یاسین (صیدی)، توسط شعبه ١٥ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی «صلواتی» به اتهام «محاربه» به اعدام محکوم شد.

در اوایل دی ماه ۱۴۰۱ دیوان عالی کشور این حکم را نقض و برای بررسی مجدد به دادگاه صادر کننده حکم ارجاع داد. اتهامات وی «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور» و «اخلال در نظم و آسایش عمومی» اعلام شده است.

شکنجه‌های متعدد زندانی سیاسی سامان یاسین توسط ماموران و مقامات زندان
زندانی سیاسی سامان یـاسین از روز بازداشت تاکنون تحت شدید‌ترین شکنجه‌ها بوده است. مقامات زندان به منظور شکنجه هر چه بیشتر، او را ۲مرتبه به بیمارستان اعصاب و روان امین‌آباد منتقل کرده بودند.

زندانی سیاسی سامان یـاسین در اعتراض به این شکنجه‌ها طی نامه‌ای به رئیس قوه قضاییه خواستار اجرای حکم اعدام خود شده بود.

وی روز شنبه ۲۵ فروردین به دلیل شکسته شدن بینی حین بازجوی و شکنجه به بیمارستان امام علی کرج اعزام شده بود.

وی در حال حاضر در سالن دارالقرآن واحد ۴ زندان قزلحصار کرج بدون رعایت اصل تفکیک زندانیان بر اساس جرائم، در کنار زندانیان اجتماعی با جرائم مواد مخدر نگهداری می‌شود.