جان بولتون: تنها راه بازگرداندن گروگان‌ها ورود به تونل‌های غزه است

جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی آمریکا، پنج‌شنبه 6 اردیبهشت در گفت‌وگو با «العربیه» تاکید کرد که تنها راه برای بازگرداندن گروگان‌ها ورود به تونل‌ها و نابودی حماس است.

بولتون، با اشاره به این‌که اقتصاد غزه و برخی مناطق کرانه باختری در وضعیت نامناسبی است، خاطرنشان کرد که به‌رغم وجود اختلافات در جبهه داخلی، اسرائیل برای از بین بردن حماس متحد است.مشاور سابق امنیت ملی ایالات متحده همچنین راه حل دو کشوری را موضوعی پیچیده دانست و گفت کماکان از آن دور هستیم.

تبدیل تنش‌ها با حزب‌الله به جنگی همه‌جانبه
او همچنین در اشاره به پاسخ اخیر اسرائیل با هدف قرار دادن یک پایگاه هوایی در نزدیکی تاسیسات هسته‌ای نطنز در حوالی شهر اصفهان، گفت که اسرائیل برای دفاع از خود در برابر ایران دست به این اقدام زده است.

بولتون در اظهارات خود به «العربیه» افزود که اسرائیل پس از نابود کردن حماس بر رویارویی با حزب‌الله لبنان تمرکز خواهد کرد.
وی همچنین تصریح کرد که تنش میان اسرائیل و حزب‌الله می‌تواند به جنگی همه‌جانبه تبدیل شود که غیرقابل قبول است.

بررسی موضوع تبادل اسرا
گفتنی است، شورای جنگ اسرائیل پنج‌شنبه برای بررسی موضوع مذاکرات درباره اسرا و همچنین حمله به شهر رفح در جنوب نوار غزه که پیش‌بینی می‌شود طی روزهای آینده انجام شود، تشکیل جلسه داد.

بحث‌های اولیه درباره این پرونده (تبادل اسرا) طی جلسه یکشنبه گذشته شورای جنگ درباره طرح ایده‌های جدیدی برای خروج از بن بست در مذاکرات آغاز شد.