وزیر دارایی اسرائیل خواستار «نابودی کامل» غزه و ترور فرماندهان حماس شد

بیتسالل سموتریچ، وزیر افراطی اقتصاد اسرائیل، جمعه 7 اردیبشهت از سرویس اطلاعاتی «موساد» خواست تا رهبران جنبش حماس را ترور کرده و نوار غزه را به طور کامل نابود کند.

این موضع در قالب سلسله پست‌هایی در سکوی «ایکس» در پی افشای جزئیات ابتکار عمل مطرح شده از سوی تیم مذاکره کننده اسرائیلی متشکل از موساد، سرویس امنیت داخلی«شاباک» و ارتش به کابینه جنگ اسرائیل در شامگاه پنجشنبه درخصوص معامله تبادل اسرا با حماس، اعلام شد.سموتریچ مدعی شد، زمان آن رسیده که موساد به آنچه که برای انجام آن آموزش دیده است، یعنی حذف رهبران حماس در سرتاسر جهان، بازگردد نه این که به شکلی غیرمسئولانه وارد مذاکراتی شود که به امنیت اسرائیل آسیب می‌زند.

اسموتریچ، رئیس حزب «صهیونیسم مذهبی»، ضمن ابراز مخالفت با هرگونه مذاکره با حماس در مورد تبادل اسرا، گفت: «از این پس باید با حماس فقط با زبان گلوله و بمب صحبت کنیم».

این وزیر افراطی خواستار تهاجم هر چه سریعتر و با قدرت هر چه تمامتر به رفح و ادامه آن تا نابودی کامل غزه شد.

سموتریچ در پایان با بیان این که این امر برای امنیت اسرائیل ضروری است و تنها فرصت برای بازگرداندن گروگان‌ها است، گفت: «وقت تلف کردن و سردرگمی کافی است».

آتش‌بس موقت و آزادی گروگان‌ها
از سویی انتظار می‌رود یک هیئت مصری برای ادامه مذاکرات به منظور دستیابی به آتش‌بس موقت و آزادی اسرای اسرائیلی در نوار غزه، امروز وارد تل‌آویو شود.

به نظر می‌رسد هیئت مصری، پاسخ اسرائیل را در خصوص پیشنهاد آزادی ده‌ها اسیر گروگان اسرائیلی در ازای آتش‌بس دریافت خواهد کرد.

به گفته مقامات اسرائیلی، دولت پنجشنبه، پیش از سفر امروز هیئت مصری، پیشنهاد آتش‌بس موقت جدید که بر آزادی اسرا تصریح دارد را به بحث گذاشت.

به گزارش وب‌سایت «والا»، یک مقام ارشد اسرائیلی فاش کرد که مذاکرات مشخصا روی پیشنهادی برای آزادی 20 گروگان مشمول وضعیت وخیم «انسانی»، متمرکز بود.

تلاش‌های بین‌المللی مرتبط با موضوع معامله تبادل اسرا و آتش‌بس موقت، عملا در حال رقابت با زمان برای توقف عملیات زمینی اسرائیل در رفح است که انبوهی از غیرنظامیان آواره فلسطینی را در خود جای داده است.