اندر حکایات همدلی جریان حاکم با دانشجویان معترض آمریکائی!!!محمدجواد مظفر

«این عجب بین که چه‌ها می شنویم؟!»

این‌گونه به‌نظر می‌رسد که ابر و باد و مه و خورشید و فلک دست به دست هم داده و دانشجویان آمریکائی را در اعتراض به جنایات اسرائیل در غزه به صحنه آورده تا سوژه جدید و دندان‌گیری نصیب صاحبان قدرت و رسانه‌های وابسته و صداوسیمای به واقع میلی کشورمان شود.

از بالا تا پایین در حمایت از اعتراضات دانشجویی در آمریکا داد سخن دهند و صدها بار فیلم دستگیری تأسف‌بار یک خانم استاد دانشگاه توسط پلیس آمریکا را در ساعات مختلف از شبکه‌های گوناگون سیمای میلی نمایش دهند.

مقامات از رده‌های بالا تا پایین برای محکومیت دولت آمریکا با یکدیگر مسابقه گذاشته و هرکدام تلاش می‌کنند از جملات تندتری علیه آنها استفاده کنند.

شهردار تهران هم که نشان داده تخصص اصلی‌اش تولید پوستر و بنر و تابلوی تبلیغاتی عمدتاً در جهت اهداف سیاسی است؛ در کوتاه‌ترین زمان ممکن در و دیوار شهر را پر از پوسترهای برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان  کرده است.

آقای رئیسی که همواره سخنان نغز می‌گویند، در این‌باره اظهار کردند که:«بدون تردید این خیزش و بیداری در مقابل ظلم و جنایت و سلطه‌گری با اعمال خشونت، ضرب و شتم و بازداشت اساتید و دانشجویان حامی مظلومین غزه خاموش نخواهد شد!»
         
عجبا از این همه غوغا که این بار مرغ پخته را هم به خنده که نه به گریه واداشته است.
چرا که این مواضع و سخنان به فاصله کوتاه زمانی از جریان «جنبش مهسا» بیان شده که در این نوشته می‌خواهم که صرف‌نظر از کف خیابان، لطف کنند و آمار دانشجویان کشته‌شده، آسیب‌دیده، چشمان نابینا شده دختران و پسران، تعداد دانشجویان دستگیر شده و مدت زمان زندانی بودن آنان و از آن مهم‌تر تعداد استادان زن و مرد را که تنها به جرم حمایت و همراهی با دانشجویان، از دانشگاه اخراج کردند اعلام کنند. «تا سیه روی شود هر که در او غش باشد!»

البته از نگاه صاحبان قدرت هر تجمع و اعتراض دانشجویی به سیاست‌های حاکم در ایران کار دشمن! و تجمع و اعتراض دانشجویان آمریکایی کاملاً مستقل و برآمده از احساسات انسان دوستانه آنان است!!

واقعا مردم ایران و افکار عمومی در منظر حاکمان چگونه ارزیابی می شوند؟!
آیا اذهان جامعه خصوصاً جوانان طعم تلخ بی‌رحمانه‌ترین سرکوب در جریان اعتراضات ۱۴۰۱ را فراموش کرده و همدل و  همراه با آقایان در این شو تبلیغاتی خواهند شد؟ آینده نه چندان دورحاصل این خوش باوری نسنجیده را نشان خواهد داد.

پیامبر کجائی؟! تا به اینان بگوئی:«رطب خورده منع رطب چون کند؟!!!»