حامیان خلافت اسلامی دوباره در هامبورگ آلمان تجمع برگزار کردند

رسانه‌های آلمانی گزارش دادند که گروهی از حامیان استقرار «خلافت اسلامی» روز شنبه در تظاهراتی که گروه اسلام‌گرای «مسلم اینتراکتیو» فراخوان آن را داده بود، در شهر هامبورگ آلمان شرکت کردند.

بر اساس گزارش این رسانه‌ها، مجوز این تظاهرات در نزدیکی ایستگاه راه‌آهن مرکزی هامبورگ تحت شرایط سختگیرانه صادر شد. از جمله این شرایط، ممنوعیت برانگیختن نفرت یا خشونت بود.

این گروه اسلامگرا در اواخر ماه میلادی گذشته نیز در هامبورگ تجمعی برگزار کرده و شعارهایی از جمله «الله اکبر» در حمایت از برقراری خلافت اسلامی سر دادند.

گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از شرکت بیش از دو هزار نفر در تجمع دوباره این افراد در روز شنبه است.

پلیس آلمان روز جمعه اعلام کرد که علاوه بر این، تظاهرکنندگان نمی‌توانند حق موجودیت اسرائیل را انکار کنند و پرچم‌های اسرائیل را بسوزانند یا به آن‌ها آسیب بزنند.

بر اساس تصاویری که خبرگزاری رویترز منتشر کرد، حامیان و اعضای گروه «مسلم اینتراکتیو» در تجمع خود بنرها و پلاکاردهایی با نوشته «سانسورشده» و «منع شده» حمل کردند.

تجمع ماه گذشته این گروه موجب خشم عمومی در آلمان از جمله سیاستمداران آلمانی و همچنین درخواست برای ممنوعیت این شبکه مسلمانان شد.

گروه مسلم اینتراکتیو از سوی مقام‌های آلمانی به عنوان یک گروه افراطی طبقه‌بندی شده است.

در تظاهرات پیشین که در روز ۲۷ آوریل برگزار شد، روی برخی پلاکاردهای در دست تظاهرکنندگان عبارت «خلافت راه حل است» به چشم می‌خورد.

خلافت نوعی از حکومت اسلامی تحت رهبری یک «خلیفه» است که ادعای جانشینی خلفای پیشین تا زمان پیامبر اسلام را دارد.

چندین نمونه تاریخی از خلافت اسلامی در جهان اسلام وجود دارد، اما جدیدترین و بحث‌برانگیزترین نمونه توسط گروه شبه‌نظامی «دولت اسلامی»-داعش- در بخش‌های وسیعی از سوریه و عراق ایجاد شد.

بسیاری از کشورها این گروه را یک گروه «تروریستی» خواندند و عملیات نظامی برای مقابله با آن انجام شد.

در آبان ماه گذشته، چند روز پس از اظهارات صدراعظم آلمان علیه صامدون، شبکه‌‌ای که در «همبستگی با زندانیان فلسطینی» فعالیت می‌کند، وزیر کشور آلمان اعلام کرد فعالیت این گروه و همچنین سازمان حماس در خاک آلمان ممنوع است.

در سال ۱۳۹۹ نیز وزارت کشور آلمان اعلام کرد حزب‌الله لبنان را سازمانی تروریستی می‌شناسد و تمام فعالیت‌های این گروه شبه‌نظامی به طور کامل در خاک این کشور ممنوع است.