مسئولان‌جمهوری‌اسلامی خودشان روح حکمرانان گذشته ایران را شاد کردند! :امید‌فراغت روزنامه‌نگار

متاسفانه مسئولان‌جمهوری‌اسلامی هنوز نمی‌خواهند مسئولیتِ واقعیت‌های پیدا و پنهان جامعه امروز ایران را بپذیرند. بر همین اساس واقعیت‌های امروز مملکت هر چه که هست را به در و دیوار و تخته نسبت می‌دهند.

اما جامعه بدون توجه به در و دیوار و تخته، مسئولیتِ واقعیت‌های امروز مملکت را متوجه مسئولان دیروز و امروز به حساب می‌آورند.

جامعه امروز ایران به خوبی تفاوت جوامع توسعه‌ یافته و جوامع توسعه‌ نیافته را می‌داند و همچنین به خوبی می‌داند با وجود این‌که حکومت کره‌شمالی و امثال‌شان به بمب هسته‌ای و انواع و اقسام سلاح‌ها تجهیز شده، اما در نظام بین‌الملل جز کشورهای توسعه‌نیافته،فقیر ومنزوی به حساب می‌آیند!

متاسفانه مسئولان‌جمهوری‌اسلامی توسعه‌یافتگی ذهنی جامعه امروز را باور ندارند و هنوز نمی‌دانند فناوری و تکنولوژی باعث شده، دسترسی ملت ایران به تاریخ گذشته و اکنون، سهل‌الوصول شده بر همین اساس عملکردهای امروز مسئولان مملکت را در عرصه فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و ..‌.نسبت به گذشته ایران قیاس کرده و چنین عاملی، ناخودآگاه باعث تغییر و تبدیل دیدگاه‌‌های‌شان نسبت حکمرانان گذشته ایران و همچنین حکمرانانِ امروز مملکت شده است.

متاسفانه مسئولان‌جمهوری‌اسلامی هنوز نمی‌دانند اگر هم تا بن دندان مسلح باشند و از لحاظ تجهیزات نظامی ادعای قدرت منطقه‌ای و جهانی کنند! اما جامعه امروز ایران اگر امنیت و رفاه فرهنگی، اقتصادی، معیشتی و …نداشته باشد به هیچ عنوان چنین ادعایی را نمی‌پذیرد!

مسئولان جمهوری اسلامی باید بپذیرند همه حکومت‌ها مخالف یا اپوزیسیون دارند. بنابراین موجودیت اپوزیسیون در همه جوامع یک امر بدیهی‌ و البته طبیعی‌ست چرا که خاصیت قدرت همین است، اما آیا از خودشان سوال پرسیده‌اند به چه دلیل و دلایل جامعه به اپوزیسیون توجه نشان می‌دهد؟

پاسخ ساده است به دلیل این‌که عملکردهای‌شان به گونه‌ای‌ست که خواست و مطالبات جامعه تحقق پیدا نمی‌کند. برای مثال در فضایی که اکثریت ملت احساس ناامیدی، فقر، و خفقان می‌کند، اپوزیسیون مدعی می‌شود که امید، ثروت و #آزادی می‌آورد.

در فضایی که ملت مشکلات اقتصادی و معیشتی دارد، اپوزیسیون می‌گوید؛ با تغییر و تبدیل سیاست‌های خرد و کلان، برای‌تان آزادی، امنیت و رفاه اقتصادی و معیشتی می‌آورم.

در فضایی که سبک زندگی مردم حکومتی‌ست، اپوزیسیون ادعا می‌کند سبک‌زندگی مردم بر عهده خود‌شان خواهد بود. پس فرمول ساده است اگر شعار روحت‌شاد‌ها از زبان برخی بیان شده، چنین شعارهایی، نتیجه عملکرد‌ مسئولانِ امروز است.

مسئولان‌جمهوری‌اسلامی باید بپذیرند خاصیت انسان این است اگر در فضایی تحت فشار و سرکوب قرار بگیرد، ناخودآگاه به دنبال راه فراری برای بیرون رفتن از آن موقعیت بسته می‌شود.