3 عضو حزب‌الله در حملات اسرائیل به حمص و بانیاس سوریه کشته شدند

وزارت دفاع سوریه شامگاه چهارشنبه نهم خرداد از کشته شدن یک دختر بچه و زخمی شدن 10 نفر دیگر بر اثر بمباران اسرائیل بر یک منطقه مسکونی در شهر ساحلی بانیاس مشرف به دریای مدیترانه، خبر داد.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد که بمباران اسرائیل حدود ساعت 19:30 چهارشنبه از سمت خاک لبنان روی داد و یک سایت در منطقه مرکزی و یکی از ساختمان‌های مسکونی در شهر «بانیاس» در منطقه ساحلی را هدف قرار داد.

وزارت دفاع سوریه در ادامه بیانیه خود افزود که این بمباران همچنین منجر به خسارت‌های مادی شده است.

در همین راستا، دیدبان حقوق بشر سوریه گزارش داد که صدای وقوع دو انفجار در تپه «نفوس» در شهر ساحلی بانیاس شنیده شد که بنا بر آمارهای اولیه به کشته شدن یک کودک و زخمی شدن 20 نفر دیگر منجر شده است.

به گفته این منابع، این دو انفجار ناشی از سقوط یک موشک اسرائیلی و یک موشک دیگر پدافند هوایی سوریه بوده است.

دیدبان سوریه به شبکه «العربیه» گفت که اسرائیل در این حمله یک دفتر را در شهر بانیاس هدف قرار داده است.

کشته شدن 3 عضو حزب‌الله در حمص
دیدبان حقوق بشر سوریه همچنین اعلام کرد که موشک‌های اسرائیل دست‌کم یک پایگاه نظامی را در نزدیکی منطقه «فرقلس» در حومه شرقی حمص هدف قرار دادند، جایی که به گفته این دیدبان نیروهای وابسته به گروه حزب‌الله لبنان و شبه‌نظامیان ایرانی در آن مستقر هستند.

این دیدبان سوری به «العربیه» گفت که اسرائیل تجمع تانکرهای سوخت متعلق به حزب‌الله را در حمص هدف قرار داد که به کشته شدن 3 عضو این حزب منجر شد.

شایان ذکر است که منطقه «فرقلس» محل استقرار نیروهای حزب‌الله و شبه‌نظامیان ایرانی است.

به گفته دیدبان سوریه، اسرائیل از ابتدای سال 2024 تاکنون 43 بار خاک سوریه را هدف قرار داده است که 32 مورد آن از طریق هوا و 12 مورد از طریق زمینی منجر به زخمی شدن و انهدام حدود 91 هدف از جمله انبارهای اسلحه و مهمات، مقر، مراکز و خودروها شده است.

در این حملات اسرائیل 142 سرباز سوری کشته و 69 تن دیگر با جراحات مختلف زخمی شدند.