«ابوطالب» ارشدترین فرمانده کشته شده حزب الله در حمله هوایی اسرائیل کیست؟

أبو طالب، فرماندهی یگان «النصر» حزب‌الله که مسئول عملیات این حزب‌ در منطقه میانی نوار مرزی جنوب لبنان با اسرائیل تا رودخانه لیطانی است را به عهده داشت.در حمله هوایی که شامگاه سه‌شنبه 22 خرداد اسرائیل به خانه‌ای در روستای جویا در جنوب لبنان، 4 نفر از اعضای حزب الله شامل طالب عبدالله از فرماندهان این گروه کشته شدند.

به گزارش منابع العربیه، طالب سامی عبدالله ملقب به «ابوطالب» که 55 ساله بود، فرماندهی یگان «النصر» حزب‌الله را بر عهده داشت. این یگان مسئولیت عملیات حزب‌الله در منطقه میانی نوار مرزی جنوب لبنان با اسرائیل تا رودخانه لیطانی را به عهده داشت.

این فرمانده ارشدترین مقام این گروه شبه نظامی است که از آغاز تشدید تنش میان حزب‌الله و اسرائیل پس از آغاز جنگ غزه، کشته شده است.

علاوه بر طالب عبدالله، 3 فرمانده دیگر به نام‌های محمد صبرا، سلیم صوفان و حسین محمد حمید نیز در این حمله کشته شدند که همگی در جلسه‌ای در خانه صوفان در شهرک جویا حضور داشتند.

از دوستان قاسم سلیمانی
در همین حال «گردان سید الشهدا»، از گروه‌های شبه نظامی عراقی وابسته به «مقاومت اسلامی عراق»، کشته شدن «ابوطالب» را تسلیت گفته است و تاکید کرد که این فرمانده «از دوستان قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس بود» که در اوایل ژانویه 2020 در حمله هوایی آمریکا در فرودگاه بین المللی بغداد کشته شد.بر اساس آخرین آمار «بنیاد بین‌المللی اطلاعات» لبنان، شمار کشته شدگان درگیری‌ها در جنوب لبنان به 444 نفر رسیده است که از این تعداد، 334 نفر از اعضای حزب الله، 15 نفر از سازمان بهداشت اسلامی وابسته به این گروه، 18 نفر از جنبش امل، متحد حزب‌الله، 3 نفر از پیشاهنگان «الرساله» وابسته به جنبش امل هستند.

طبق این آمار همچنین 67 غیرنظامی، 5 نفر از «جماعت اسلامی»، 3 روزنامه نگار، 7 امدادگر، یک سرباز از ارتش لبنان و یک نفر از حزب «قومی اجتماعی سوریه» (همپیمان حزب الله)، در شمار این کشته‌شدگان هستند.

این در حالی است که بنا بر آمار ارتش اسرائیل، تا این لحظه بیش از 320 نفر از اعضای حزب‌الله در تبادل آتش مرزی با اسرائیل کشته شده‌اند.بر اساس آخرین آمار «بنیاد بین‌المللی اطلاعات» لبنان، شمار کشته شدگان درگیری‌ها در جنوب لبنان به 444 نفر رسیده است که از این تعداد، 334 نفر از اعضای حزب الله، 15 نفر از سازمان بهداشت اسلامی وابسته به این گروه، 18 نفر از جنبش امل، متحد حزب‌الله، 3 نفر از پیشاهنگان «الرساله» وابسته به جنبش امل هستند.

طبق این آمار همچنین 67 غیرنظامی، 5 نفر از «جماعت اسلامی»، 3 روزنامه نگار، 7 امدادگر، یک سرباز از ارتش لبنان و یک نفر از حزب «قومی اجتماعی سوریه» (همپیمان حزب الله)، در شمار این کشته‌شدگان هستند.

این در حالی است که بنا بر آمار ارتش اسرائیل، تا این لحظه بیش از 320 نفر از اعضای حزب‌الله در تبادل آتش مرزی با اسرائیل کشته شده‌اند.