شبیخون بلا : کامران احمدپور

ما بر روی قله ایستاده ایم، قله سیاهی، تباهی، دروغ و همه چیزهای بد….

ما بر روی قله ایستاده ایم، قله که نه بلکه بر روی تپه هایی از ماسه و شن که قرار است با دانه ها و خوشه های طلایی گندم قاطی و به نان تبدیل و وارد شکم های انباشته از مال حراممان شود! فکر کردی خیلی زرنگی و فقط خودت می‌توانی سر کلاه بگذاری و یک شبه پولدار شوی، ماشین شاسی بلند و زندگی لاکچری داشته باشی و ۳۰۰ سال خوب بخوری و بچری؟ نه برادر من، یک نفر زرنگ‌تر از من و تو پیدا می‌شود که فکرش بکر بکر است، باهوش‌تر و زرنگ‌تر از من و تو و او هم مثل من و تو می‌خواهد یک شبه ثروتمند و زندگی لاکچری داشته باشد و بعد ناگهان داخل نانی که می‌خوری شن می‌ریزد و ” ناگهان بانکی برآمد خواجه مرد” و بعد بجای ۳۰۰ سال فقط ۳۰ سال عمر میکنی…..

داخل روغن‌های خوراکی روغن ماشین می ریزی؟ می‌گویند ” ما این‌گونه نبودیم آخوندها ما را اینچنین کردند!” آخوندها گفتند داخل روغن خوراکی مردم روغن ماشین بریزی، داخل گندم‌ها شن قاطی کنی؟ آن‌ها گفتند تو چرا ریختی؟ پس شرف نداشته‌ات کو؟ آخوند به مامور اداره آب گفت ۹ میلیون تومان کارکرد کنتور آب را در آخرین قبض مستاجر من نیاور و ۵۰۰ هزار تومن شیرینی بگیر تا او ملک را تحویل بدهد و در قبض بعدی من صاحب ملک مجبور به پرداختش بشوم یا آخوند به ماموران شهرداری گفت ۵ سال تمام مثل گرگ هایی که بوی خون به مشامشان رسیده، خون مرا بمکند؟ اصلا آخوند گفت تو چرا کردی؟ شرافت و شرف نداشته ات کجا بود؟ گیریم که شرایط بد اقتصادی در تنگنایت قرار داده، آیا باید اینقدر زود به آدم های بی شرف تبدیل شویم؟ آخوند گفت اینهمه بد باشیم، هیولا باشیم در ترافیک، پشت فرمان، در صف ها، در جاده ها، پشت میز اداره ها، مامور و معذور بودن ها، پشت دخل مغازه ها، کارخانه ها، تولیدی ها، بازارها و …..

وه که ما چه شیاطین و ابلیس های حرف گوش کنی هستیم، گوش به فرمان آخوندها، مطیع، برده، بره های سر به راه و هیولاهای آریایی خوابیده در نخوت ۲۵۰۰ سال که نه بلکه ۷ یا ۱۱ هزار سال تمدن تماما آریایی!

❗️ما بر روی تمام قله ها ایستاده ایم، قله تحریم ها که نعمت هستند، احمدی نژاد، تحریم نمنه دی، اینقدر تحریم کنید تا تحریم دونتون پاره شود، خار و خاشاک، همدست فاسدان جلاد، همدست کسانی که با ون از روی بدن جوانان مردم رد شدند، قلع و قمع معترضین به نتیجه انتخابات، استکبار ستیزی، محو اسرائیل، له کردن مردم، فحش و بد و بیراه گفتن به غرب و بعد از تبدیل شدن به مهره سوخته نظام،  ناگهان همچون شزم آزادی خواه، رژیم ستیز، طرفداران حق و حقوق مردم، مبارز، روشنفکر، دلسوز، حق گو، بیزار از دیکتاتور و ….

ما بر روی قله ایستاده ایم با لوکوموتیو هایی از جنس دولت سید مظلومان، دولتی که در ۳ سال همه قله های کاغذی را فتح کرد و فتح الفتوح! ما بر روی تمام قله های جهان ایستاده ایم، بر روی تمام قله های کهکشان راه شیری با جلیلی مردی که سالها و قرنها مذاکره می کند تا مذاکره کرده باشد، میلیارد ها دلار ضرر به اقتصاد مملکت می زند اما ناگهان از قله ها پایین می آید، قل میخورد، سر میخورد، سقوط می کند تا در ۴ سال عقب افتادگی های ۴۰۰ سال را جبران کند!

❗️ما بر روی قله ایستاده ایم قله‌های‌ کفن پوشانی که در این سال‌هاست کفن‌های خود را در صندوقچه‌های خود تا کرده و بایگانی کرده‌اند و به‌جای کفن، پول و پست و مقام و رانت گرفته‌اند، همانهایی که وقیحانه تهدید می کردند رئیس جمهور را همچون هاشمی در استخر فرح خفه می کنند، هر چند می‌گویند خودش خفه شده و کسی او را خفه نکرده، اما این‌ها کفتار وار قهقهه سر می‌دهند و می گویند ما خفه کردیم تو را هم خفه می‌کنیم، بر فراز قله‌های فساد در فوتبال، صدها سکه طلا، خانم بردن برای دیگران با پول‌های بیت المال، باغ چند هزار متری ازگل، باغ های الیاس و اسحاق و خانم والده، قله داستان‌های تخیلی، خلق داستان‌های هالیوودی برای ارادت و تملق و چاپلوسی و اظهار ارادت برای گرفتن رانت و پست و مقام بیشتر و بهتر، قله های برنامه میثاقیان و فوتبال برتر، گرفتن آپارتمان، باغ و ویلا، سکه و دلار و یورو و ارز، قله کتاب های درسی که یکسال قبل باید پول به حساب دولت بریزی تا سال بعد آموزش و پرورش کتاب درسی به تو بدهد در حالیکه قبلا این کتاب ها را به همراه تغذیه رایگان، رایگان میخوردیم و می گرفتیم، قله های ثبت نام برای ریاست جمهوری تنها با یک‌ شناسنامه اما ثبت نام برای دریافت کتاب های درسی و مدرسه با هزاران مدرک درخواستی و چند روز در سایت‌های دولتی علاف و گیج شدن، بر روی قله های چای دبش، املاک نجومی، رانت، پخمگانی که پست های کلیدی گرفته‌اند و آقازاده‌هایی که عامل تمام نکبت‌های این مُلک‌اند و قله‌های تحریم که اگر برای مردم چیزی جز فقر نداشت برای بسیاری از تن‌لش‌ها نان و آب داشت