حمایت وزیر خارجه جدید بریتانیا از آتش‌بس فوری در غزه

دیوید لمی، وزیر امور خارجه جدید بریتانیا، در اولین موضع خود پس از انتصاب در جمعه 15 تیر، مانند سلف خود(دیوید کامرون)، از «آتش بس فوری» در غزه حمایت کرد.

به گزارش «فرانس پرس»، لمی که پس از پیروزی حزب کارگر در انتخابات پارلمانی روز پنجشنبه، مسئولیت وزارت خارجه را بر عهده گرفت، گفت که برای حمایت از آتش‌بس فوری (در غزه) و آزادی گروگان‌ها، تلاش خواهد کرد.

وزیر خارجه جدید بریتانیا افزود: « تمام تلاشم را در سطح دیپلماتیک برای کمک به (رئیس جمهوری آمریکا) جو بایدن به منظور دستیابی به آتش‌بس، به کار خواهم بست».

انتظار می‌رود سیاست دولت جدید حزب کارگر بریتانیا در قبال جنگ اسرائیل و حماس، دنباله‌روی از رویکرد محافظه کاران باشد.

دیوید لمی (51 ساله) به جای دیوید کامرون از حزب محافظه‌کار در راس وزارت خارجه بریتانیا قرار گرفته است.

سابقه تحصیلی و کاری لمی
دیوید لمی در سال 1972 در یکی از مناطق فقیرنشین لندن از پدر و مادری اهل گویان، متولد شد.

او در مدارس دولتی تحصیل کرد و به موفقیت‌های آکادمیک دست یافت و در دانشگاه لندن در رشته حقوق تحصیل کرد و سپس با ثبت نام در دانشکده حقوق هاروارد، اولین بریتانیایی آفریقایی تبار بود که در این رشته در دانشگاه مزبور تحصیل کرد.

فعالیت سیاسی او در سال 2000 آغاز شد که به‌عنوان یکی از جوان‌ترین نمایندگان حزب کارگر از شهر تاتنهام، به مجلس راه یافت. به نوشته هفته‌نامه «المجله»، لمی در سمت‌های گوناگون در عرصه‌های بهداشت، آموزش و پرورش، دادگستری و تجارت کار کرده است.

کی‌یر استارمر، رهبر حزب کارگر، در سال 2021 لمی را به عنوان وزیر در سایه امور خارجه ، کشورهای مشترک المنافع و توسعه منصوب کرد.

لامی، که متاهل و دارای سه فرزند است، برای اولین بار در جنبش کارگری، به لطف کمپین خود که بر مسائل برابری نژادی متمرکز بود، برجستگی یافت.