حامیان مالی ۹۰ میلیون دلار کمک به کارزار انتخاباتی بایدن را مسدود کردند

روزنامه نیویورک‌تایمز به نقل از دو منبع آگاه گزارش داد تعدادی از حامیان مالی دموکرات‌ها در انتخابات آمریکا پرداخت حدود ۹۰ میلیون دلار کمک وعده ‌داده شده خود به کارزار انتخاباتی بایدن را متوقف کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، این حامیان مالی که از حامیان اصلی دمکرات‌ها به شمار می‌روند، توقف پرداخت کمک‌های خود را به اطلاع گروهی رسانده‌اند که مسئولیت جمع‌آوری کمک‌ها برای کارزار بایدن را انجام می‌دهند.

نیویورک‌تایمز نوشت که مسدود شدن این کمک مالی جدیدترین ضربه به کارزار انتخاباتی بایدن است که به دلیل درخواست‌ها برای کناره‌گیری از رقابت با دونالد ترامپ نامزد جمهوری‌خواهان، در روزهای اخیر تضعیف شده است.

مسدود شدن این کمک‌ها در حالی صورت می‌گیرد که بایدن امیدوار بود پس از کنفرانس خبری تقریبا یک ساعته خود در عصر پنجشنبه، به بحران چند هفته‌ای عدم اعتماد شماری فزاینده‌ای از اعضای حزب دمکرات به کارایی‌اش، پایان دهد.

به دنبال عملکرد ضعیف بایدن در اولین مناظره رو در رو با دونالد ترامپ در هشت تیر سال جاری، انتقادها از رییس‌جمهور کنونی آمریکا شدت گرفته است. بر اساس برخی نظرسنجی‌ها، سن بایدن عامل مهمی در عدم اطمینان رای‌دهندگان آمریکایی به او به شمار می‌رود.

پس از این مناظره، فراخوان‌ها برای معرفی نامزدی دیگر به جای بایدنِ ۸۱ ساله افزایش قابل توجهی یافته است.

بایدن در کنفرانس خبری پنجشنبه که در پایان نشست ناتو در واشینگتن برگزار شد بار دیگر بر سلامت خود تاکید کرد و گفت که در انتخابات باقی خواهد ماند، اما دوباره در جریان صحبت‌ها و پرسش و پاسخ دچار چندین اشتباه لفظی شد.

به گفته این دو منبع نیویورک‌تایمز که نامشان فاش نشده، کمک‌های مسدودشده شامل چندین تعهد هشت رقمی است.

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا قرار است ۱۵ آبان سال جاری (پنجم نوامبر) برگزار شود و بر اساس یکی از آخرین نظرسنجی‌های انجام شده، ۴۹ درصد از رای‌دهندگان از ترامپ و ۴۳ درصد از بایدن حمایت می‌کنند.