انتقاد زلنسکی از طرح صلح اوربان: محلی از اعراب ندارد

ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهوری روسیه جمعه ۱۵ تیر، در دیدار با ویکتور اوربان با تکرار ادعای مالکیت روسیه بر چهار منطقه اوکراین، تنها راه تحقق صلح را واگذاری این مناطق از سوی اوکراین عنوان کرد.

ویکتور اوربان همچنین پس از دیدار با ترامپ در اقامتگاه او در فلوریدا در نامه‌ای به شارل میشل، رییس شورای اروپا گفت دونالد ترامپ برنامه‌هایی «تفصیلی و مستدل» برای برقراری صلح میان اوکراین و روسیه دارد و آماده است در صورت پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، میان مسکو و کی‌یف میانجی‌گری کند.

جامعه سیاسی اروپا که بیش از ۴۰ کشور اروپایی در آن عضویت دارند، به میزبانی نخست‌وزیر تازه بریتانیا در حالی تشکیل شده است که به نظر می‌رسد مجالی برای طرح دیدگاه‌های دولت تازه برآمده بریتانیا در عرصه منطقه‌ای و جهانی باشد.

زلنسکی در این جلسه همچنان با اصرار از متحدان کی‌یف درخواست اجازه حمله با سلاح‌های دوربرد به اهدافی در روسیه را دوباره مطرح کرد.

رئیس‌جمهوری اوکراین تاکید کرد که برای سرنگونی موشک‌های روسی نیز باید اراده‌ای جمعی همانند آنچه در مورد پهپادها و موشک‌های ایرانی رخ داد، شکل بگیرد.

کشورهای عضو ناتو در مورد حمله پیشدستانه کی‌یف به اهدافی در روسیه اتفاق نظر ندارند و کی‌یف می‌گوید محدودیت‌های وضع شده برای استفاده از سلاح‌های ناتو، دست این کشور را برای دفاع موثر از خود بسته است