فرزاد بادپا، «خادم پیشین آرامگاه شاهچراغ»، به عنوان عضو کاروان ورزش ایران به پاریس اعزام شد

فرزاد بادپا، «خادم پیشین آرامگاه شاهچراغ»، که رسانه‌های حکومتی در ایران او را «قهرمان شاهچراغ» نامیده‌اند، به عنوان عضو کاروان ورزش ایران به پاریس اعزام شده است.

در فهرستی که کمیته ملی المپیک ایران از اعضای کاروان اعزامی ایران به المپیک پاریس منتشر کرده‌ است، نام فرزاد بادپا در «کمیتهٔ امنیت» به عنوان یکی از اعضای «حفاظت و امنیت» ذکر شده است.

او در حالی به المپیک اعزام شده که همراهان کشورهای مختلف را متخصصان و پژوهشگران ورزشی تشکیل می‌دهند.

گزارش‌ها از ایران حاکی است که در جریان این حملۀ مسلحانه دست‌کم «هفت تن» مجروح و «یک تن» کشته شده
رسانه‌های ایران گزارش داده بودند که او ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ در جریان حمله به شاهچراغ، «نیروی داعشی را زمین‌گیر» کرده بود.

در آن روز مهاجمان مسلح برای بار دوم در کمتر از یک سال به این مکان مذهبی در شیراز حمله کردند که باعث کشته شدن دست‌کم یک نفر و زخمی شدن هفت تن دیگر شد.

پیش از آن، در آبان ۱۴۰۱ نیز حمله‌ای جداگانه به شاهچراغ، بنابر آمار رسمی منتشر شده، دست‌کم ۱۳ تن کشته و ۲۰ تن زخمی بر جا گذاشت.

آقای بادپا که پیش از حادثه مرداد سال گذشته نیروی خدماتی آرامگاه شاهچراغ بود، بلافاصله به استخدام رسمی این مجموعه درآمد.

او در این باره به خبرنگاران گفته بود: «نگاه به گنبد حرم کردم و دلم قرص شد، احساس کردم فردی از پشت هلم داد و گفت حرکت کن. مطمئن بودم دست حضرت پشت سرم است.»

پس از این حادثه، به دستور ابراهیم رئیسی، قطعه زمینی «خارج از نوبت و رایگان» برای احداث واحد مسکونی در شیراز، به بادپا واگذار شد.

همچنین مجلس شورای اسلامی از او میزبانی کرد و محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس، در صحن علنی، به تجلیل از بادپا پرداخت.

حسین سلامی، فرمانده‌کل سپاه پاسداران، علاوه بر «پاداش» که سفر خانوادگی به کربلا بود، ۲۸ مرداد دستور استخدامش را در سپاه صادر کرد.

علاوه بر این، لوح و نشان با خنجر منقش به نشان تکاور، توسط فرماندهان ارشد ارتش جمهوری اسلامی در فارس، به بادپا اهدا شد.

اهدای نشان فداکاری ارتش توسط امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، از دیگر هدایایی است که بادپا دریافت کرده است.

با این حال او به باشگاه خبرنگاران جوان گفته بود: «باید با قهرمانان واقعاً قهرمانانه رفتار کرد نه در حد زبانی. بسیاری تصور می‌کنند به من خانه و زمین و غیره داده‌‌اند. در حالی که فقط در باغ عفیف آباد شیراز با حضور وزیر راه و معاون رئیس جمهور، یک قطعه زمین به بنده اهدا شد.»

مدال افتخار فدراسیون پرورش اندام و دوبنده کشتی حسن یزدانی دارنده ۹ مدال جهانی و المپیک در کشتی آزاد، از هدایای متنوعی است که بادپا در تجلیل‌های گوناگون دریافت کرده است.

همچنین وزارت ارشاد، نشان «آزادی» را به بادپا اهدا کرد. استاندار فارس و ستاد اجرایی فرمان روح‌الله خمینی از دیگر تجلیل کنندگان بودند. مرکز وکلا و کارشناسان قوه قضاییه نیز او را به عنوان عضو افتخاری خود معرفی کردند.

تفاوت سفر فرانسه با تجلیل‌های پرتعدادی که تاکنون از بادپا صورت گرفته، سکوت رسانه‌ای است. در تمام موارد قبلی، عکس و گزارش تجلیل‌ها، در خبرگزاری‌ها منتشر می‌شد.