دادستانی پس از ترور هنیه در تهران، منتقدان حکومت را تحت تعقیب قرار داد

با افزایش انتقادات از ضعف دستگاه امنیتی و دفاعی ایران و همچنین، ابراز خوشحالی پس از ترور اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی حماس در تهران، دادستانی کل ایران با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «با افرادی که با انتشار محتوای خلاف واقع اقدام به برهم‌زدن امنیت روانی جامعه کنند برخورد می‌شود.»

دادستانی انقلاب اسلامی تهران نیز اعلام کرده است:‌ «از صبح امروز با رصد فضای مجازی و شناسایی متخلفان، برخی از این افراد احضار، تذکر گرفته و برای برخی نیز پرونده قضایی تشکیل شده است.»

خبرگزاری «تسنیم» در گزارشی «مجاهدین خلق» را مسئول «شایعه‌پراکنی» درباره ترور هنیه در تهران خواند و نوشت: « این‌بار هم منافقین به‌عنوان بازوی عملیات روانی صهیونیست‌ها دست به‌کار شده‌اند تا با انتشار شایعات و دروغ‌ها، به‌جای تمرکز محکومیت‌ها علیه صهیونیست‌ها، نزاع‌های لفظی را به درون کشور بکشانند.»

به ادعای این خبرگزاری نزدیک به سپاه پاسداران، مجاهدین خلق با حساب‌های جعلی و معرفی خود به عنوان طرفداران حکومت ایران، «دولت پزشکیان را سرزنش می‌کنند».
تسنیم مجاهدین خلق را «بازوی عملیات روانی» اسرائیل خواند.

در همین حال، برخی از کانال‌های تلگرامی نزدیک به سپاه پاسداران، به کمک دادستانی انقلاب آمده‌ و با گرفتن عکس از پست‌ها و استوری‌های منتقدان، به پرونده‌سازی علیه آن‌ها کمک می‌کنند.

«بیسمچی» از جمله کانال‌های تلگرامی است که تصاویری از پست‌ها و استوری‌های منتقدان حکومت منتشر کرده و خواستار اقدام قوه قضاییه شده است. اقدامی که به گفته مخالفان حکومت، در راستای ارعاب مردم صورت گرفته است.

تهدید دادستانی علیه منتقدان با واکنش منفی برخی از فعالان رسانه‌ای روبرو شده است. عباس عبدی، فعال اصلاح‌طلب، در شبکه اجتماعی «ایکس» به بی‌اعتبار بودن رسانه‌های داخل کشور، به دلیل سانسور حاکم برآنها، اشاره کرد و نوشت: «فقط می‌توان افراد کم‌اثر داخلی را احضار کرد.»

میثم امینی دیگر فعال رسانه‌ای نیز نوشته است: «اون چیزی که امنیت روانی و جسمانی و مادی و معنوی را به کلی از بین می‌بره وقوع چنین اتفاقاتی در پایتخت کشوره. اون وقت دادستانی افرادی که با اظهارات غیرمسئولانه و انتشارمحتوای خلاف واقع اقدام به برهم زدن امنیت روانی جامعه کنند رو تهدید می‌کنه!»

شماری از فعالان رسانه‌ای اطلاعیه دادستانی را «سخیف»، «انتقام از مردم ایران» و «عامل ایجاد ناامنی روانی» خوانده‌اند.

از سوی دیگر، برخی از کاربران رسانه‌های اجتماعی نیز به ابراز خوشحالی پس از کشته شدن هنیه در تهران پرداخته‌اند و برخی نیز با انتشار کامنت‌ برای پست‌هایی که تهدید دادستانی علیه منتقدان را منتشر کرده‌، به ابراز مخالفت باسیاست‌های حکومت پرداخته‌اند.

ازجمله، کاربری زیر پستی که المیرا شریفی، مجری اخبار «صداوسیما»، درباره اطلاعیه دادستانی منتشر کرد، نوشته است: «فقط زورشون به مردم ایران می‌رسه، نتانیاهو با نفوذی‌هایش تو قلب تهران مهمترین مهمان حکومت را شهید میکنه اونوقت اینا دنبال عکس از پلاک مردم و تار موی زنان و اقدام قانونی برعلیه فعالان مجازی» هستند.