گزارشگر سازمان ملل در فلسطین اسرائیل را به «نسل‌کشی» متهم کرد

فرانچسکا آلبانیز، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در سرزمین‌های فلسطینی، اسرائیل را به ارتکاب «نسل‌کشی» علیه فلسطینی‌ها متهم کرد. این اتهام پس از حمله موشکی اسرائیل به مدرسه‌ای در مرکز غزه که محل اسکان آوارگان فلسطینی بود و منجر به کشته شدن 100 نفر از غیرنظامیان، از جمله زنان و کودکان شد، مطرح شد.

آلبانیز در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: «اسرائیل در مدارس، بیمارستان‌ها و اردوگاه‌های آوارگان، یکی پس از دیگری، دست به نسل‌کشی علیه فلسطینی‌ها زده است». او پیش‌تر نیز در ماه مارس اعلام کرده بود که عملیات نظامی اسرائیل در غزه از 7 اکتبر به بعد، مصداق «نسل‌کشی» است و از تمام کشورها خواسته بود که تحریم‌های اقتصادی و تسلیحاتی علیه اسرائیل اعمال کنند.آلبانیز در جلسه شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو، با ارائه گزارشی با عنوان «آناتومی یک نسل‌کشی» تأکید کرد که بیش از 30 هزار فلسطینی تاکنون در این حملات کشته شده‌اند.

او از کشورهای عضو سازمان ملل خواست تا به تعهدات خود عمل کرده و تحریم‌های لازم را برای جلوگیری از تکرار این جنایات علیه اسرائیل اعمال کنند. هرچند که دیدگاه‌های آلبانیز منعکس کننده نظر رسمی سازمان ملل نیست، اما به عنوان یکی از کارشناسان مستقل حقوق بشر سازمان ملل، از سوی این سازمان برای ارائه گزارش و مشاوره درباره بحران‌های خاص مأمور شده است.