خانه / اخبار مهم روز / دولت یمن خواستار اتخاذ تدابیر بازدارنده از سوی شورای امنیت علیه ایران شد

دولت یمن خواستار اتخاذ تدابیر بازدارنده از سوی شورای امنیت علیه ایران شد

العربیه.نت فارسی
شورای وزیران یمن به ریاست احمد عبید بن ذغر روز جمعه 14 ژوئیه طی نشستی از شورای امنیت سازمان ملل و دیگر ارگانهای وابسته به این سازمان، خواست تا تدابیر بازدارنده بیشتری علیه تهران اتخاذ کنند.

شورای وزیران یمن ضمن اشاره به پافشاری ایران برای ادامه جنگ در این کشور، ارسال اسلحه و تامین موشک برای شبه‌نظامیان حوثی و طرفداران علی عبدالله صالح که تهدیدی برای تنگه باب المندب یکی از مهم‌ترین گذرگاه‌های حمل و نقل دریایی در منطقه است، از سازمان ملل و جامعه بین المللی خواستند تا علیه تهران «تدابیر بازدارنده» بیشتری اتخاذ کنند.

شورای وزیران یمن از پیشنهاد ولد الشیخ فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن برای اداره بند الحدیده توسط سازمان ملل متحد تمجید کرد .

شورای وزیران یمن همچنین از تماس‌های جدید ولد الشیخ با حوثی‌ها خبر داد.

این شورا روز جمعه برای بررسی نتایج نشست اضطراری روز گذشته شورای امنیت سازمان ملل درباره بحران یمن، در عدن پایتخت موقت این کشور گردهم آمدند.

وزیران یمنی در این نشست گزارش اسماعیل ولد شیخ احمد، فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن که روز گذشته در نشست شورای امنیت ارائه کرد را نیز بررسی کرده و از موضع مشترک جامعه بین المللی در حمایت از دولت مشروع یمن ابراز رضایت کرده‌اند.

خالد الیمانی نماینده دائم سازمان ملل متحد روز گذشته بار دیگر بر آمادگی کشورش برای همکاری با سازمان ملل برای پایان دادن به بحران یمن تاکید کرد.

برخی کارشناسان امور سیاسی می‌گویند در شرایط کنونی یمن، وضعیت نظامی و کارشکنی حوثی‌ها نمی توان به یک راه حل نزدیک برای خروج این کشور از بحران امیدوار بود.

گفتنی است که مقامات جمهوری اسلامی ایران هنوز واکنشی در برابر درخواست یمن از سازمات برای اتخاذ تدابیر بازدارنده علیه تهران اظهار نظری نکرده‌اند.