اسرائیل زاغه‌های مهمات و تسلیحات حزب‌الله را در عمق خاک لبنان بمباران کرد

اسرائیل دوشنبه 29 مرداد طی حملاتی هوایی زاغه‌های مهمات و تسلیحات گروه شبه‌نظامی حزب‌الله را در دره بقاع در شرق لبنان هدف قرار داد.

خبرگزاری ملی لبنان گزارش داد که شهرک‌هایی در منطقه بعلبک در منطقه بقاع در شرق لبنان در شامگاه دوشنبه هدف سه حمله هوایی اسرائیل قرار گرفتند.

این خبرگزاری به جزئیات بیشتری در مورد خسارت‌های به جای مانده از این حملات اشاره نکرد.

8 مجروح در حمله به البقاع
از سویی وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد که بنا بر آمار اولیه حملات هوایی اسرائیل به البقاع 8 مجروح بر جای گذاشته است.

کشته شدن فرمانده ارشد حزب‌الله
پیش‌ از آن ارتش اسرائیل از کشته شدن «حسین علی حسین» از فرماندهان ارشد یگان موشکی حزب‌الله در حمله موشکی یک پهپاد به خودروی او در «دیر قانون» در جنوب لبنان خبر داد.به دنبال آن و بنا بر گزارش خبرنگار «العربیه» شهرک‌های واقع در منطقه الجلیل غربی در شمال اسرائیل هدف حملات موشکی قرار گرفتند.

این حادثه پس از آن رخ داد که پیش از ظهر دوشنبه یک سرباز اسرائیلی و دو نفر از اعضای حزب‌الله در تبادل آتش میان ارتش اسرائیل و حزب‌الله در مرز کشته شدند.ویدئوهایی که شامگاه دوشنبه ۲۹ مرداد منتشر شد شعله‌های بزرگ آتش و سپس چندین انفجار پس از حمله اولیه را در منطقه‌ای در لبنان نشان می‌داد.

پس از آن ارتش اسرائیل اعلام کرد که جنگنده‌های این کشور «تاسیسات انبار تسلیحات حزب‌الله در منطقه بِقاع لبنان» را هدف قرار داد‌ه‌اند.

ارتش اسرائیل همچنین انفجارهای پس از حمله اولیه را نشانه «مقادیر زیادی تسلیحات» در این انبار اعلام کرد.حملات اسرائیل علیه مناطق دور از مرز دو کشور کمتر روی می‌دهد؛ روستای «نبی شیث» در حومه بعلبک که یکی از مناطق مورد حمله شامگاه دوشنبه بود حدود ۷۰ کیلومتر از مرز فاصله دارد.

حمله شامگاه دوشنبه ساعاتی پس از آن انجام شد که اسرائیل از کشته شدن یکی از سربازانش بر اثر حمله پهپادی حزب‌الله لبنان خبر داده بود.

درگیری‌های مرزی بین اسرائیل و حزب‌الله لبنان از آغاز جنگ غزه تقریبا همه‌روزه ادامه داشته و پس از حمله اسرائیل که به کشته شدن فؤاد شُکر، فرمانده ارشد حزب‌الله، منجر شد تشدید شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، درگیری‌ها دو طرف طی ده ماه گذشته به کشته شدن بیش از ۵۸۰ نفر در لبنان و ۴۸ نفر در اسرائیل منجر شده است.