شرکت هواپیمایی «لوفت‌هانزا» تعلیق پروازهای خود به تل‌آویو، تهران و بیروت را تمدید کرد

شرکت «لوفت‌هانزا»، بزرگترین شرکت هواپیمایی اروپایی، جمعه دوم شهریور اعلام کرد که تعلیق پروازهای خود به بیروت را تا 30 سپتامبر و به تل‌آویو و تهران تا 2 سپتامبر به دلیل خطر تشدید درگیری‌ها در منطقه تمدید می‌کند.

با این حال، این شرکت آلمانی تایید کرد که از 27 اوت پروازهای خود به امان، پایتخت اردن، و به اربیل در کُردستان عراق را از سر خواهد گرفت و توضیح داد که از «یک مسیر هوایی در شمال حریم هوایی عراق» برای رسیدن به اربیل استفاده خواهد کرد.

شرکت «لوفت‌هانزا» بمانند سایر شرکت‌های هواپیمایی، نیز از اوایل اوت پروازهای خود به خاورمیانه را به دلیل نگرانی از تشدید درگیری‌های نظامی میان اسرائیل از یک سو و ایران و متحدانش، حماس و حزب‌الله لبنان، از سوی دیگر، به حالت تعلیق درآورده است.

این شرکت اروپایی در حالی از پرواز به پایتخت لبنان برای بیش از یک ماه خودداری می‌کند که پیش از این تعلیق پروازها به صورت هفتگی تمدید می‌شد.

از سوی دیگر، شرکت «ایرفرانس» و شرکت تابعه آن «ترانساویا» از 15 اوت پروازهای خود به بیروت را از سر گرفته‌اند.

این در حالی است که دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل اعلام کرد که روسای «موساد» و «شاباک» به همراه یک هیئت آمریکایی وارد قاهره شدند تا درباره توافق آتش‌بس در نوار غزه گفت‌وگو کنند.

طبق گفته عمر دوستری، سخنگوی نتانیاهو، دیوید بارنیا، رئیس «موساد» و رونن بار، رئیس «شاباک»در حال حاضر در قاهره هستند و برای پیشبرد توافق (برای آزادی) گروگان‌ها از بند حماس در غره، مذاکره می‌کنند.

پیشتر، این شرکت هواپیمایی آلمانی از تعلیق تمامی پروازهای خود به مقصدهای تل‌آویو، تهران، بیروت، امان و اربیل تا 26 اوت خبر داده بود.

شرکت هواپیمایی «لوفت‌هانزا» همچنین اعلام کرده بود که تا 26 اوت از حریم هوایی ایران و عراق استفاده نخواهد کرد.

نگرانی شرکت‌های هواپیمایی از تشدید بحران در خاورمیانه پس از ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در سفر وی به تهران و کشته شدن فواد شکر، یکی از فرماندهان ارشد حزب‌الله، در حومه جنوبی بیروت، که به اسرائیل نسبت داده شد افزایش یافته است. در حالی که ایران و گروه‌های تحت حمایت آن در منطقه به‌طور مکرر به دادن پاسخ تلافی‌جویانه علیه اسرائیل تهدید می‌کنند.