نذارید بگم!: حسین رزاق

مسعود پزشکیان از روی سادگی و سبک اندیشی و البته بی‌حوصلگی خاص خودش در نطاقی،‌ پرده از نمایش بی اعتبار جمهوریت نظام انداخت. آخرین جمله او در دفاع از کابینه‌ی معرفی شده به مجلس را باید کلیدی‌ترین نکته‌ی یک دهه اخیر در بی‌معنا و بی اعتبار کردن مناسک انتخاباتی در جمهوری اسلامی دانست؛ “خود آقا گفتند. نگذارید جزییات را بگویم. رأی بدهید به ما برویم دولت را تشکیل بدهیم”

این بزرگترین اعتراف دومین مقام رسمی جمهوری اسلامی به تهی بودن این نظام از رکن جمهوریت بود و خالی از معنا بودن انتخابات‌هایش. حتما به یاد دارید هر دوره‌ای که دولتی میخواست خودش را منصوب به رهبر نظام کند، بلافاصله از بیت و نزدیکان ولی فقیه در رد هر نصب و نسبتی تکذیبیه صادر میشد اما اینبار گویی هیچ نفی و نهی‌ای در اعلام علنی نظر و حکم مستقیم آقا وجود نداشته باشد که حتی حب و علاقه نیز به این بیان علنی نظرات وجود داشته تا بر همه فاش و پیدا شود که یک ‌نفر اصل و اساس این نظام است ولاغیر و حتی از جناح موسوم به اصلاحات هم اگر کسی به قدرت برسد باز باید مطیع و فرمانبردار معظم له باشد و هیچ اراده و توانی در استقلال هیچ قوه‌ای وجود ندارد.

▫️اما چه به اراده‌ی بیت، چه بی برنامه ریزی، بیان این جملات از سوی پزشکیان، مهر تاییدی از سوی خود حکومت به تمام ادعاهای منتقدین و مخالفین نظام حکمرانی بود که بارها تاکید میکردند رییس جمهور فقط «تدارکات‌چی»، «مدیر اجرایی» و «مدیر دفتر» آقاست و دیگر در گام دوم انقلاب مقام عظمای ولایت اجازه نمیدهد احدی با اندکی زاویه با وی روی کار بیاید و انتخابات در جمهوری اسلامی کاملا امری علی‌السویه شده که اگر عادت رهبر نظام به تکرار این بازی نبود و اگر به اراده‌ی خود برای مهندسی کامل این مناسک باور نداشت، از اساس بساط این خیمه شب بازی را هم برمیچید.

▫️شاید اینبار هم راه‌سازان روزنه‌گشا با افتخار بگویند یک گام بلند در راستای «توافق سازی» (بخوانید تمنای اعتماد) با قدرت برداشته‌اند که مجلس سوپر انقلابی به اشارتی از آقا تمام وزرای پیشنهادی را تایید کرده! اما حقیقت ماجرا را نمیتوانند کتمان کنند که ماجراهای امروز مجلس به سخره گرفتن مبارزه ۱۲۰ ساله مردم ایران برای مشروطیت و ابتذال جمهوریت بود. حالا دیگر آش چنان شور شده که رییس مثلا جمهور هیچ ابایی ندارد تا جار بزند مدیر جدید هیأت دولت است و هیچ کاری نمیکند مگر آنکه آقا خوشش بیاید!