مختصری از رفتار ۲۰۰ ساله روسیه با ایران…!!

.

1⃣ ۲۰۰ سال پیش روسیه تمامی سرزمین‌های آن سوی ارس را برای همیشه از ایران جدا کردند…!

2⃣ حدود ۱۱۳ سال پیش (۲ تیر ماه سال ۱۲۸۷ ش) قزاقان روسی به سرکردگی لیاخوف، اولین مجلس ایران پس از انقلاب مشروطه را به گلوله بستند، میرزا ابراهیم تبریزی را به شهادت رساندند و بدین طریق دوران معروف به استبداد صغیر در ایران آغاز گردید و تعدادی از آزادیخواهان ایران (میرزا جهانگیرخان صور اسرافیل و ملک المتکلمین و…) در باغشاه در حضور محمدعلی شاه خودکامه اعدام شدند…!

3⃣ ۱۱۰ سال پیش (عاشورای ۱۳۳۰ق برابر با ۱۰ دی ۱۲۹۰ ش) روسیه با کمک صمدخان شجاع‌الدوله تبریز را اشغال کرد و در روز عاشورا علی ثقه‌الاسلام مجتهد تبریزی و ۵۴ نفر از آزادیخواهان و مبارزان مشروطه‌طلب تبریز را به دار آویختند و در همان حال کسانی مانند هاشم دوه‌چی، دسته‌های عزاداری در شهر راه انداختند و یزید را لعن و نفرین کردند…!

روس‌ها در ۱۸ دی همان سال نیز یوسف‌خان حکم‌آبادی از معاونان ستارخان سردار ملی را در مقابل چشمان مردم دو شقه کردند…!

4⃣ ۱۱۰ سال پیش در روز ۲۴ آذر سال ۱۲۹۰ ش دولت روسیه با التیماتوم و تهدید و حمله نظامی به دولت مشروطه شش روز مهلت داد که مورگان شوستر را از سمت خزانه‌داری کل عزل نموده و از ایران اخراج کند…!

5⃣ ۱۰۹ سال پیش در نوروز ۱۲۹۱ شمسی مصادف با ربیع‌الثانی ۱۳۳۰ قمری، دو ساعت مانده به غروب، صدای توپ‌های روسی، مناجات زائران حرم رضوی را شکافت؛ سربازان روسی مرقد امام رضا (ع) و مسجد گوهرشاد را به توپ بستند، ۵۵۰ نفر را کشتند و اموال مرقد مطهر را غارت کردند…!

6⃣ ۱۰۰ سال پیش در جنگ جهانی اول ارتش روسیه بخش عمده کشور ما را اشغال کرد، این در حالی بود که ایران در جنگ اعلام بی‌طرفی کرده بود…!

7⃣ ۷۶ سال پیش در جنگ جهانی دوم روسیه نیمه شمالی کشور ما را اشغال کرد و بعد از سایر کشورها از ایران خارج شد و هنگام خروج عوامل خود را در آذربایجان و کردستان کاشت تا داعیه خودمختاری و تجزیه‌طلبی داشته باشند…!

8⃣ نزدیک به یک‌صد سال است که با حمایت از احزاب وابسته کمونیست و توده و فرقه دمکرات و جدایی‌طلبان چپگرا و کرد و ترک به تفرقه‌افکنی در کشور ما مشغول است…!

9⃣ ۴۱ سال پیش شوروی همه‌گونه حمایت از رژیم بعث عراق در تهاجم به ایران را به عمل آورد و پیشرفته‌ترین تجهیزات را در اختیار صدام قرار داد تا به کشور ما حمله کند و شهرهایمان را با موشک‌ها و بمب‌های روسی بکوبد…!

در همین جنگ با وجود حمایت کامل و همه جانبه از صدام نه تنها هیچ سلاحی به ما نفروخت بلکه حتی اجازه نداد سیم خاردارهایی را که از اروپای شرقی خریده بودیم از خاکش عبور کند…!

? ۴۰ سال است که روسیه ریش ما را در نیروگاه اتمی بوشهر به دم خود بسته و هر جا که دلش می‌خواهد می‌کشاند…!

روس‌ها با رندی و خباثت دست ایران را در دسترسی به منابع دریای خزر بسته و سهم ایران را از بستر این دریا به ۱۳/۵ درصد رسانده‌اند…!

روس‌ها تا چند ماه پیش به عضویت ایران در پیمان شانگهای رضایت نمی‌دادند…!

روس‌ها با بایکوت کردن ایران بازار جهانی گاز را در انحصار خود گرفته‌اند…!

از سال‌ها پیش روسیه پول پدافند اس ۳۰۰ را از ما گرفت و از تحویل آن خودداری ورزید و این در حالی‌ست که سیستم پیشرفته‌تر اس ۴۰۰ را به عربستان و ترکیه داد…!

سال‌هاست که روسیه در سوریه نیروها و اهداف ایرانی را به سیبل حملات هواپیماها و موشک‌های اسرائیلی تبدیل کرده است…!!

روسیه در تمام قطعنامه‌های شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و شورای امنیت سازمان ملل در کنار آمریکا و چین و انگلیس و فرانسه رای بر محکومیت ایران داد…!

توضیح
این متن حدود سال ۱۴۰۰ نوشته شده است…

.