زندانى سیاسى، امنیت رژیم را نشانه دارد.:سعید سجادى

سعید سجادى

در خبرها بود که یکى از- به قول دکتر سینا، “سه رأس لاریجانى” اظهار فضل کرده که در جمهورى اسلامى خمینى، زندانى سیاسى وجود ندارد، و اینکه “زندانى سیاسى” مفهومى است غربى. حتماً این رأس نظام ادعا دارد که مفهوم “جمهورى” که این رژیم نجس خود را بدان منتسب میکند مفهومى است “لا غربیه”. رژیم اصرار دارد که زندانى سیاسى را “زندانى امنیتى” بنامد.

راستى چرا رژیم یک نفر عادى را که قتل نفس یا نفوس میکند “زندانى امنیتى” نمى نامد؟ پس منظور رژیم، “امنیت” خودش است و نه امنیت مردم. رژیم به درستى تشخیص میدهد که زندانى سیاسى در اساس امنیت و وجود خود رژیم را هدف گرفته، و از این جهت “زندانى امنیتى” به واقع اطلاق نابجایى نیست، ولى عبارت صحیحتر از “زندانى امنیتى”، در واقع “زندانى مخل امنیت نظام و نه مردم” است که رژیم از اظهار آن ابا دارد.

وجود زندانى سیاسى در هر رژیم، قبل از هرچیز، مبین عدم ثبات و آینده دارى آن رژیم است. حال اگر رژیمى حتى ناتوان از اقرار به وجود زندانى سیاسى در زندانهایش باشد، این امر نشان از شکنندگى مفرط آن دارد.

زندانى سیاسى، طلایه دار یک خلق در زنجیر است که به وضع موجود نه میگوید. زندانى سیاسى، “زندانى امنیتى” است که امنیت وجود و بنیان رژیم را نشانه گرفته. زندانى سیاسى “امنیتى” میخواهد که سر به تن رژیم نباشد.

,