کدام «عقل سلیم» جناب معاون؟دکتر قربان عباسی


معاون اول رئیس جمهور اظهار فضل نموده‌اند:

کدام عقل سلیم اجازه می‌دهد که بنزین را با دلار وارد کنیم و به قیمت هزارو پانصد تومان بفروشیم؟

?حق با شماست جناب معاون! اما لطفا به این پرسش‌های ساده هم جواب بدهید تا عقل و خردتان کامل شود:

❓کدام عقل سلیم اجازه می‌دهد که ایران با داشتن غنی‌ترین منابع نفت و گاز جهان، همچنان واردکنندۀ بنزین باشد؟

❓کدام عقل سلیم اجازه می‌دهد که کشور کوچکی چون قطر از میادین مشترک گازی‌اش با ایران ۵۰۰ میلیاردلار برداشت کند و ایران با این همه سابقه و بزرگی، فقط ۱۵ میلیاردلار برداشت داشته‌باشد؟

❓کدام عقل سلیم اجازه می‌دهد که نزدیک به ۱۰۰۰ میلیاردلار صرف یک پروژۀ هسته‌ای بکنید و بعد از ۳ دهه، باز هم ناترازی انرژی برق‌تان سر به فلک بردارد؟

❓کدام عقل سلیم اجازه می‌دهد که با روسیه پیمان اخوت ببندید، درحالی‌که طی دو قرن گذشته، به‌اندازۀ همین ایران کنونی از کشورتان کنده و جدا کرده‌باشد؟

❓کدام عقل سلیم اجازه می‌دهد که نفت خود را با ۳۰ درصد تخفیف به ثمن بخس، آن هم از طریق قاچاق و یاری از دزدان دریایی، به چین بفروشید، و تازه نتوانید پولش را هم دریافت کنید؟

❓کدام عقل سلیم اجازه می‌دهد که با اتخاذ سیاست‌های نابخردانه، ارزش پول ملی کشور را هم‌تراز پِهِن کرده و ارزش پاسپورت ایرانی را به رتبۀ آخر دنیا برسانید؟

❓کدام عقل سلیم اجازه می‌دهد که بیش از ۴ دهه، با شیطنت‌های روس و چین، خود را در برابر شاخ‌های تیز و تحریم‌های گزندۀ آمریکا قرار دهید و ازاین بابت، میلیاردها دلار از ثروت کشور را نابود کنید؟

❓کدام عقل سلیم اجازه می‌دهد که طی ۲ دهه، بیش از نیمی از منابع آب کشور را نابود کنید؟

❓کدام عقل سلیم اجازه می‌دهد کوه را با بلدوزر کنده و خاکش را در وسط دریا بریزید و دریاچه ارومیه را به منبع عظیم فاجعۀ آخرالزمانی تبدیل کنید؟

❓کدام عقل سلیم اجازه می‌دهد که به‌جای فقرزدایی، هزاران میلیارد تومان را صرف اربعین و شبیه و تظاهرات حکومتی کنید؟

❓کدام عقل سلیم اجازه می‌دهد که میلیاردها دلار صرفِ ۶ ارتش منطقه‌ای بکنید و آخرالامر، در خانۀ خودتان تحت محاصره باشید؟

❓کدام عقل سلیم اجازه می‌دهد که با بلندپروازی و با عدم درایت و هوشمندی سیاسی، تمام کشورهای مسلمان منطقه را به دشمن خود و دوست اسرائیل تبدیل کنید؟

❓کدام عقل سلیم اجازه می‌دهد که به‌جای رشد و توسعۀ اقتصادی و حفظ منافع ملی کشور، حوثی‌های یمن و حشدالشعبی‌ عراق و فاطمیون افغانستان و حماس غزه را در اولویت قرار دهید؟

❓کدام عقل سلیم اجازه می‌دهد که در عصر فناوری‌های اطلاعاتی، به فیلترینگ گسترده اینترنت دست بزنید و هزاران کسب و کار را با هزینه‌های سنگین از بین ببرید؟

⁉️حق با شماست! با کدام عقل سلیم الان به‌جای هزاران هزار متفکر بی‌بدیل این کشور، شخص عارف معاون اول رئیس جمهور باشد؟!