واشنگتن: حوثی‌ها با تسلیحات ایرانی به سعودی حمله می‌کنند

ایالات متحده آمریکا روز سه‌شنبه 18 ژوئیه 2017 با وضع تحریم‌های جدید علیه ایران، اعلام کرد این کشور همچنان به پشتیبانی تسلیحاتی شبه‌نظامیان حوثی برای حمله با اراضی پادشاهی عربی سعودی ادامه می‌دهد.

ایالات متحده آمریکا ساعاتی پس از اعلام تعهد به توافق هسته‌ای با ایران، تحریم‌های جدید به دلیل برنامه موشک‌های بالستیک و فعالیت‌های نظامی ایران در خاورمیانه علیه این کشور وضع کرد.

مقامات آمریکایی تاکید کردند که شبه‌نظامیان حوثی با تسلیحات ایرانی به سعودی حمله می‌کنند.

واشنگتن ا دعا کرد ایران همچنین تسلیحاتی در اختیار حوثی‌ها قرار می‌دهد که امنیت کشتیرانی در دریای سرخ را تهدید می‌کند. ایران همچنین مهاجران افغان را که از سفر به سوریه سرباز می‌زنند از کشور اخراج می‌کند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم‌های جدید علیه 18 نفر و نهاد مرتبط به برنامه موشک‌های بالستیک ایران و سپاه پاسداران وضع کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا در این‌باره گفت: «ایالات متحده کماکان درباره اقدامات خبیث ایران در سرتاسر خاورمیانه که ثبات و توسعه منطقه‌ای را تهدید می‌کند، نگران است.»

پیش از این، مقامات آمریکایی شامگاه دوشنبه 17 ژوئیه خبر داده بودند که واشنگتن ضمن پای‌بندی به توافق‌ هسته‌ای با ایران، تحریم‌های جدیدی علیه تهران وضع خواهد کرد.