مجری شبکه وابسته به سپاه: اسرائیل ماه قبل با عملیات در ایران سند دزدید و شهید گرفت

وحید خضاب، مجری برنامه میدان به نقل از یک منبع امنیتی گفت که نیروهای اسرائیلی در یک ماه گذشته، در خاک ایران دست به عملیات نفوذ، ربایش اسناد و تخریب تاسیسات زده و در این عملیات دو عضو سپاه پاسداران را نیز کشته‌اند.

او روز چهارشنبه، ۲۸ شهریور، در برنامه «میدان» که از شبکه تلویزیونی «عصر» پخش می‌شود، به جزییات این عملیات اشاره نکرد اما گفت که دوست او که یک مقام امنیتی است درباره این حمله اطلاعاتی به او داده است.

مقامات و رسانه‌های حکومتی در ایران در یک ماه گذشته تنها از یک «سانحه» خبر داده‌اند که طی آن دو عضو سپاه پاسداران کشته شدند.

روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اصفهان روز پنج‌شنبه، هشتم شهریور، خبر داد در حادثه‌ای در یکی از مراکز کارگاهی سپاه در این استان، دو نفر به نام‌های سرهنگ دوم مختار مرشدی و سروان مجتبی نظری کشته شدند.

سپاه پاسداران بدون نام بردن از این کارگاه و نوع فعالیت آن، اعلام کرد که علت حادثه «نشت گاز» بوده است. با این حال در بیانیه سپاه از «مصدوم» شدن چند نفر دیگر نیز خبر داده شده بود.

مجری برنامه میدان در اظهارات خود مشخص نکرد که آیا به این سانحه اشاره می‌کند، یا از عملیاتی سخن می‌گوید که مقام‌ها و رسانه‌های جمهوری اسلامی هیچ خبری درباره آن تاکنون منتشر نکرده‌اند.

وحید خضاب با گرفتن تایید از یکی از کارشناسان میهمان برنامه، افزود:« در همین برهه یک ماهه اخیر، مگر اسرائیل عملیات نداشته است؟ مگر کسی چیزی گفت؟ مگر این عملیات شهید نداشته است؟»

او بدون نام بردن از کسی، با انتقاد از سکوت مقامات و دستگاه‌های مسئول در قبال حملات و عملیات اسرائیل در خاک ایران، گفت:«گویا تصمیم بر این است که چیزی گفته نشود تا کسی نداند چه شده است.»

او خطاب به دیگر میهمانان برنامه: «گفت به‌دلیل همین سیاست سکوت، هیچ یک از شما هم جز آقای صمدزاده، نمی‌دانید که من از چه عملیاتی صحبت می‌کنم.»

در وبسایت تلویزیون اینترنتی عصر، هیچ توضیحی درباره این شبکه و مالکان آن داده نشده است. هرچند، به نظر می‌رسد این تلویزیون اینترنتی یکی از ده‌ها رسانه متعلق به سپاه پاسداران باشد.

با این همه، رمضان شریف، مسئول وقت روابط‌ عمومی کل سپاه پاسداران در ۲۷ اسفند ۱۳۹۲، انتشار برخی اخبار مبنی بر اقدام این نهاد در راه‌اندازی شبکه رادیو- تلویزیونی خصوصی موسوم به شبکه «عصر» را تکذیب کرد.

او در این بیانیه گفت:«سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هیچ‌گاه درصدد راه‌اندازی رادیو- تلویزیون خصوصی نبوده و شبکه «عصر» نیز از شبکه‌های سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران است که در کنار ظرفیت‌سازی‌های دیگر رسانه ملی برای پاسخ به نیازهای مخاطبین پیش‌بینی شده است.»

شریف افزود:«سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در راستای وظایف ذاتی خود از بسیاری از مؤسسات و سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه مسائل فرهنگی و اجتماعی به صورت موردی حمایت به عمل آورده است که سازمان فرهنگی و هنری و رسانه‌ای اوج بعنوان یکی از سازمان‌های مردم‌نهاد نیز در برخی فعالیت‌ها از چنین حمایت‌هایی برخوردار بوده است.»

مسئول روابط‌عمومی کل سپاه با تاکید بر اینکه شبکه عصر با تصمیم سازمان صدا و سیما و به منظور تقویت و ترویج گفتمان انقلاب اسلامی و فرهنگ دفاع مقدس پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: این شبکه مانند شبکه‌های دیگر رسانه ملی فعالیت کرده و سازمان مردم‌نهاد اوج در چارچوب قراردادی با سازمان صدا و سیما تنها در تامین و تولید بخشی از نیازمندی‌ها، شبکه «عصر» را کمک خواهد کرد.»

Print Friendly, PDF & Email