خامنه‌ای از شکست طرح ایجاد امت اسلامی ابراز تأسف کرد

علی خامنه‌ای، رهبر حکومت مذهبی ایران، امروز شنبه سی ویک شهریور ماه در حضور مسئولان ارشد جمهوری اسلامی، سفرای برخی کشورهای باصطلاح مسلمان و مهمانان کنفرانس وحدت اسلامی از این که دو میلیارد مسلمان جهان نمی‌توانند در مقابل دشمنان اسلام، اسرائیل و آمریکا، به امت تبدیل شوند ابراز تأسف کرد.

او گفت : اگر کشورهای مسلمان با یکدیگر متحد می‌بودند، می‌توانستند اسرائیل را (که او البته “غدۀ سرطانی رژیم صهیونی” نامید) ریشه‌کن و آمریکا را از منطقه بیرون کنند.

خامنه‌ای بار دیگر از کشورهای اسلامی خواست که “ارتباطات سیاسی و اقتصادی خود را” با اسرائیل (که وی “باند جنایتکار” خواند) قطع و با تشدید “حملات سیاسی و مطبوعاتی” علیه این کشور “صریحاً نشان بدهند که در کنار ملت فلسطین قرار دارند.”

خامنه‌ای گفت که بر دو میلیارد مسلمان جهان نمی‌توان “نام امت نهاد، زیرا این دو میلیارد نفر با یکدیگر هماهنگ نیستند و انگیزه و هدف واحد ندارند.” علی خامنه‌ای سپس تصریح کرد : “ما مسلمانان امروز متفرق هستیم.” او عامل این تفرقه را “سلطۀ دشمنان اسلام و احساس نیاز بعضی از کشورهای اسلامی به حمایت‌های آمریکا” دانست و از کسانی که “خواص” خواند، خواست که با کار مستمر “انگیزۀ وحدت را در دلتمردان” کشورهای اسلامی ایجاد و تقویت کنند.

خامنه‌ای در جای دیگری از سخنانش “دشمنان سرسخت” “وحدت و تشکیل امت اسلامی را” متهم کرد که با “فعال کردن گسل های درونی امت اسلامی به خصوص گسل های دینی و مذهبی” مانع از وحدت میان مسلمانان و ایجاد یک امت اسلامی با هدف واحد می شوند. خامنه‌ای ایجاد اختلاف میان “شیعه و سنی” را مهمترین گسل یا مانع وحدت امت اسلامی دانست آنهم در نظامی که با تأسیس نخستین حکومت انحصاری فقهای شیعه عملاً کلیه شهروندان از جمله سنیّان را از بسیاری حقوق سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و در وهلۀ اول حقوق مذهبی خود محروم ساخته است.

Print Friendly, PDF & Email