واکنش کاخ سفید به رجزخوانی سرکرده سپاهی

آمریکا و ایران,

به گزارش تسنیم، سخنگوی کاخ سفید به هشدار رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی درباره تحریم سپاه که بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های غربی داشت واکنش نشان داد.

پاسدار محمد باقری در همایش فرماندهان نیروی زمینی سپاه در هشداری جدی به مقامات‌ آمریکا «هم‌ردیف شمردن سپاه با گروه‌های تروریستی و اعمال تحریم‌های مشابه را ریسک بزرگی برای آمریکایی‌ها، پایگاه‌ها و نیروهای آنها در منطقه» دانست.

یک خبرنگار از سخنگوی کاخ سفید پرسید: یک فرمانده ارشد در سپاه پاسدارا امروز گفت که اگر ایالات متحده، سپاه را سازمان تروریستی قلمداد کرده و تحریم‌های جدیدی اعمال کند برای نیروهای آمریکایی در منطقه خطرساز خواهد بود. واکنشی به این دارید؟

«شان اسپایسر» گفت: نیروهای ما هیچ وقت در خطر نخواهند بود. نیروهای ما، بزرگترین ماشین جنگی در دنیا هستند و ما هر اقدامی که بتوانیم را برای محافظت از کشورمان و مهار تهدیدهای پیش روی‌مان انجام خواهیم داد.»

مایک پمپئو رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا پیش تر گفته بود: برخلاف داعش، رژیم ایران بزرگترین حامی دولتی تروریسم در جهان است. اگر ‌چه ما اکنون روی نابودی داعش تمرکز کرده‌ایم اما بزرگترین چالش ما در خاورمیانه رژیم ایران است. این رژیم تهدیدی جدی برای امنیت ملی آمریکاست:

جیمز وولسی رئیس پیشین سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا نیز سپاه پاسداران را تهدیدی بزرگتر از داعش دانست.

وی در مقاله‌ ای در روزنامه واشنگتن تایمز نوشت:‌ داعش برای مدت های طولانی توجه غرب را به خود جذب کرد. صحنه‌های هولناک توسط داعش چنین توجه و تمرکزی را از سوی منابع خبری ایجاب می‌کرد و این امر عملا باعث فراموش شدن بزرگترین تهدید تروریستی جهان یعنی سپاه پاسداران شده است.