کنعانی:با پاسخی پشیمان‌کننده «پشیمان‌کننده» « دست و پای متجاوز را قطع می‌کنیم

    ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت ایران اقدامات قاطع و مناسب در برابر اسرائیل انجام خواهد داد و به جای شعار دادن، پاسخی «پشیمان‌کننده» خواهد داد.

    کنعانی در نشست خبری وزارت خارجه ایران گفت که اقدامات اسرائیل مقابل ایران بدون پاسخ نمانده و برای کشته‌شدن نظامیان ایرانی و حملات اسرائیل «ایران اقدامات متناسب و قاطع را انجام می‌دهد».

    او همچنین با اشاره به کشته‌شدن عباس نیلفروشان، معاون عملیاتی سپاه پاسداران به همراه حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله در بیروت گفت ایران پاسخی «پشیمان‌کننده» خواهد داد و «و دست و پای متجاوز را قطع می‌کنیم.»

    ایران، فروردین گذشته در پاسخ به کشته‌شدن فرمانده نیروی قدس در سوریه، دهها موشک و پهپاد به سوی اسرائیل شلیک کرد که هیچ‌یک از آنها به اهداف خود نرسیدند و تنها منجر به زخمی شدن یک دختربچه عرب بادیه‌نشین شد.

    سخنگوی وزارت خارجه ایران در پاسخ به خبرنگار ترکیه، تلویحا این نقل قول که پس از ترور اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی حماس در تهران، دولتهای غربی از حکومت ایران خواسته بودند خویشتنداری کند تا امکان آتش‌بس در غزه فراهم شود را رد کرد. این در حالی است که تارنمای «ریاست جمهوری» در همین رابطه از مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور ایران نقل کرده است که وعده‌های آمریکا و اروپا پس از ترور هنیه برای آتش‌بس در غزه کاملا دروغ بود.

    کنعانی سپس یک چفیه بر گردن خود انداخت و گفت: «اگر زمان آن برسد الی بیت‌المقدس را تا خود بیت‌المقدس ادامه خواهیم داد.» وی همچنین گفت نیازی به اعزام نیروهای ایرانی و داوطلب به لبنان وجود ندارد.

    او همچنین از حمایت حوثی‌ها از «ملت فلسطین» تمجید کرد و حمله به بندر حدیده را «نقض فاحش و مکرر منشور ملل متحد» خواند.

    حوثی‌ها، می‌گویند به حملات اسرائیل علیه مواضع خود و همچنین تاسیسات بندر راس عیسی در حدیده پاسخ خواهند داد، این گروه، روز شنبه یک موشک قاره‌پیما به سوی فرودگاه «بن‌ گورین» در اسرائیل شلیک کرده بودند که رهگیری و نابود شد.

    در همین حال عبدالرحیم موسوی، فرمانده ارتش ایران درباره واکنش ایران و گروه‌های نیابتی‌ این کشور در منطقه به کشته‌شدن حسن نصرالله وعده داد که باید «منتظر باشید».

    پیش‌ از این محمدجواد ظریف، معاون راهبردی پزشکیان از اتخاذ تصمیم در سطح رهبری درباره واکنش حکومت ایران سخن گفته بود. این در حالی است که روزنامه کیهان که مدیر مسئول آن را علی خامنه‌ای منصوب می‌کند روز دوشنبه فرمان حمله نظامی صادر کرد و خواستار استفاده از سلاح‌هایی شد که اسرائیل را متعجب کند.