انهدام مخازن موشکی حزب‌الله در پایگاه حمیمیم و حمله پهپادی به خودرویی در مرکز سوریه

دیدبان حقوق بشر سوریه گزارش کرد حمله‌ای که اسرائیل در نزدیکی پایگاه «حمیمیم»، محل استقرار نیروهای روسی در حومه لاذقیه، انجام داده است، مکان ذخیره‌سازی موشک‌های متعلق به «حزب‌الله» بوده است.

دیدبان حقوق بشر سوریه و همچنین رسانه‌های وابسته به دولت سوریه اعلام کردند که در حمله یک پهپاد اسرائیلی به خودرویی در مرکز سوریه، یک نفر کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند.

هدف حمله هوایی که امروز شنبه ۱۴ مهر در نزدیکی شهر حماه در مرکز سوریه رخ داد، مشخص نشده است. خبر این حمله از سوی دیدبان حقوق بشر سوریه مستقر در بریتانیا و رادیو «شام اف ام» وابسته به دولت سوریه گزارش شده است.

این منابع جزئیات دیگری درباره این حمله فاش نکرده‌اند و ارتش اسرائیل نیز به‌طور فوری در مورد این حمله اظهارنظری نکرده است.

اسرائیل، پنج‌شنبه بار دیگر حملات هوایی به سوریه را از سر گرفت و طی آن یک انبار مهمات در منطقه جبله در ساحل سوریه را هدف قرار داد.

رسانه‌های سوری، بامداد پنج‌شنبه اعلام کردند که صدای انفجارهایی در استان‌های لاذقیه و طرطوس، واقع در غرب سوریه، شنیده شده است. به گفته «دید‌بان حقوق بشر سوریه»، طی حملات پهپادهای ناشناس که از داخل خاک سوریه یا از سمت دریا انجام شده یکی از زاغه‌های مهمات را در نزدیکی شهر جبله در استان لاذقیه و در مجاورت بزرگترین پایگاه هوایی روسیه در سوریه هدف قرار دادند. این حملات به تخریب کامل انبار و انفجارهای گسترده‌ای منجر شده است.

این حملات پس از آن صورت گرفت که اسرائیل روز چهارشنبه یک ساختمان مسکونی در دمشق را بمباران کرد که در نتیجه آن سه نفر کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند.

همچنین این حملات چند روز پس از یک سری حملات هوایی در روز دوشنبه به دمشق و مناطق اطراف آن رخ داد. در شامگاه یکشنبه نیز یک پهپاد اسرائیلی با موشک‌های قدرتمند یک ویلا متعلق به لشکر چهارم ارتش سوریه را در نزدیکی شهر یعفور در حومه دمشق هدف قرار داد، هرچند گزارش‌ها حاکی از آن است که در این حمله خسارت‌های جانی گزارش نشده است.

دیدبان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که از ابتدای سال جاری تاکنون اسرائیل ۹۵ بار به اهدافی در خاک سوریه حمله کرده است که شامل ۷۸ حمله هوایی و ۱۷ حمله زمینی می‌شود. این حملات منجر به آسیب و تخریب تقریباً ۱۸۵ هدف شامل انبارها و محموله‌های سلاح و مهمات، مقرها، مراکز و وسایل نقلیه شده است.