کنگره آمریکا : فراخوان ایلیانا رزلهتینن به حسابرسی از رژیم آخوندی به‌خاطر عملیات تروریستی بوئنوس آیرس

ایلیانا رزلهتینن رئیس زیرکمیته خاورمیانه و شمال آفریقا درکنگره آمریکا، در جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس نمایندگان، ضمن نمایش تصاویر سرکردگان رژیم آخوندی که به‌خاطر عملیات تروریستی بوئنوس آیرس تحت تعقیب انترپل هستند، بر لزوم حسابرسی از رژیم تأکید کرد.

وی گفت: «این حمله توسط رژیم ایران و عامل تروریست آن حزب‌الله انجام شد… افرادی که عکسشان را اینجا مشاهده می‌کنید، مسئولان حمله آمیا هستند… دوست من آلبرتو نیسمن…، شواهد روشنی پیدا کرد که رژیم ایران و حزب‌الله را به حمله آمیا مرتبط می‌کرد… اما در ۱۹ ژانویه ۲۰۱۵ تنها چند ساعت قبل از این‌که شواهدش را به پارلمان آرژانتین ارائه کند، پیکر بی‌جان او تحت شرایط بسیار مشکوکی، در آپارتمانش پیدا شد».

وی یادآوری کرد که به‌همراه اد رویس رئیس و الیوت انگل رئیس دموکرات‌ها در کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان، قطعنامه‌یی را ارائه کرده که بر حمایت از آرژانتین در تحقیقات و حسابرسی از رژیم آخوندی و حزب‌الله به‌خاطر این عملیات تروریستی، تأکید می‌کند.

رزلهتینن، گفت: «از کنگره می‌خواهم که پیام قدرتمندی را… به رژیم ایران بفرستد مبنی بر این‌که ما اجازه نخواهیم داد یک سالگرد دیگر بدون اقدامات جدی بگذرد».