خانه / اخبار مهم روز / بریتانیا هفت فرمانده ارتش و سپاه و دو نهاد ایرانی را تحریم کرد

بریتانیا هفت فرمانده ارتش و سپاه و دو نهاد ایرانی را تحریم کرد

خزانه‌داری بریتانیا، دوشنبه 14 اکتبر فهرست نهادها، شرکت‌ها و مقام‌های ایرانی مورد تحریم خود را به روز کرد و نام هفت فرمانده ارتش ، سپاه پاسداران و مقام حکومت ایران و همچنین دو موسسه در زمینه تولید موشک‌های ایران را به آن افزود.

محمد حسین دادرس، جانشین فرمانده کل ارتش برای عملیات نظامی خصمانه علیه اسرائیل، محمد کاظمی فرمانده اطلاعات سپاه پاسداران برای عملیات علیه اسرائیل و شهروندان آن کشور، عبدالرحیم موسوی فرمانده ارتش، علی محمد نائینی سخنگوی سپاه پاسداران، حسین پورفرزانه از مدیران صنایع نظامی ایران، حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی و حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش ایران به دلیل عملیات نظامی علیه اسرائیل مورد تحریم قرار گرفته‌اند.

همچنین دو شرکت صنایع نظامی دفتر طراحی سامانه‌های قوای محرکه فرزانگان و سازمان فضایی ایران برای توسعه فناوری در زمینه تسلیحات موشکی که علیه اسرائیل به کار گرفته می‌شود، مورد تحریم قرار گرفته‌اند. دارایی این افراد و موسسات در بریتانیا مسدود است و هرگونه نقل و انتقال مالی با این افراد و نهادها نیز ممنوع و تحت پیگرد قرار می‌گیرد.

دولت بریتانیا تاکنون 200 مقام ایرانی و نهادهای حکومتی از جمله واحدهایی از سپاه را به دلیل فعالیت‌های خصمانه علیه امنیت منطقه و همچنین سرکوب معترضان و نقض حقوق بشر مورد تحریم قرار داده است.