خانه / اخبار مهم روز / زندانیان سیاسی شیبان اهواز مورد بازجویی قرار گرفتند

زندانیان سیاسی شیبان اهواز مورد بازجویی قرار گرفتند

خبرهای رسیده حاکی از آن است که زندانیان سیاسی در زندان شیبان اهواز مورد بازجویی توسط وزارت اطلاعات قرار گرفتند. همزمان با انتقال چهار زندانی سیاسی محکوم به اعدام از جمله «علی مجدم»، «معین خنفری»، «محمدرضا مقدم» و «عدنان غبیشاوی (موسوی)» در روز سه‌شنبه ۲۴مهر به منظور اجرای حکم اعدام از زندان شیبان اهواز به سلول‌های انفرادی در زندان سپیدار؛ اداره وزارت اطلاعات اهواز تعدادی از زندانیان سیاسی محکوم به ابد را که در زندان شیبان محبوس هستند مورد بازجویی قرار داده است

طبق گزارش رسیده، این زندانیان شامل سید جابر البوشوکه، عبدالامام زایری، محمدعلی عموری و یحیی ناصری هستند که به مدت ۲ساعت مورد تحقیق و بازجویی قرار گرفته‌اند.

شایان ذکر است که این بازجویی‌ها به نوعی شکنجه روانی مرسوم دستگاه وزارت اطلاعات به شمار می‌رود که این فرآیند پیش از اجرای حکم اعدام انجام می‌شود و هدف آن بررسی وضعیت زندانیان و اطمینان از عدم بروز اعتراضات احتمالی در داخل زندان است.

این‌گونه اقدامات وزارت اطلاعات اهواز به‌وضوح وضعیت نگران‌کننده حقوق بشر در زندان‌های ایران، به‌ویژه در زندان شیبان اهواز، را نشان می‌دهد و حاکی از شرایط دشواری است که زندانیان سیاسی عرب اهوازی تحت فشارهای فزاینده با آن مواجه هستند و نقض آشکار حقوق بشر را در ایران نمایان می‌سازد.