خانه / اخبار مهم روز / نتانیاهو گروه‌های شبه‌نظامی نیابتی ایران را به تلاش برای ترور خود متهم کرد

نتانیاهو گروه‌های شبه‌نظامی نیابتی ایران را به تلاش برای ترور خود متهم کرد

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در اولین اظهارات خود پس اصابت یک پهپاد انفجاری به اقامتگاه او در «قیصریه»، ضمن متهم کردن گروه‌های شبه‌نظامی مورد حمایت ایران به تلاش برای ترور او، گفت: «گروه‌های نیابتی‌‌ ایران با اقدام برای ترور من مرتکب خطای بزرگی شدند».

نتانیاهو تاکید کرد که سوءقصد به جان وی مانع از ادامه نبرد اسرائیل علیه دشمنان‌ آن نخواهد شد.

نخست‌وزیر اسرائیل با تاکید بر این دولت وی به تلاش‌ها برای بازگرداندن شهروندان به‌گروگان گرفته‌شده خود از غزه ادامه خواهد داد، گفت با ادامه نبرد اهداف جنگ را محقق و چهره امنیتی منطقه را برای نسل‌‌ها دگرگون خواهیم کرد.

نتانیاهو پیش‌ از این و در پی حمله پهپادی به منزلش، در پیام ویدیویی کوتاهی به مردم اسرائیل درباره سلامت خود و اعضای خانواده‌اش اطمینان خاطر داد.

نتانیاهو پس از هدف قرار گرفتن منزلش در «قیصریه» گفت: «هیچ چیز نمی‌تواند ما را بازدارد».

نخست‌وزیر اسرائیل در نخستین واکنش خود پس از حمله پهپادی به منزلش گفت: «هیچ چیز قادر به بازداشتن ما نیست.»

در همین راستا یک مقام اسرائیلی نیز ایران را در ارتباط با حمله پهپادی به منزل نتانیاهو، مسئول دانست.

رسانه‌های اسرائیلی به نقل از ارزیابی این مقام مسئول که نام او ذکر نشده، حمله پهپادی به منزل نخست‌وزیر اسرائیل را تلاشی از سوی ایران برای ترور نتانیاهو دانستند.

ارتش اسرائیل شنبه 28 مهر اعلام کرد که یک پهپاد از لبنان به ساختمانی در شهر قیصریه، که منزل بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، در آن قرار دارد، برخورد کرده است.

رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که هدف این حمله، منزل نتانیاهو بوده و دو پهپاد دیگر که هم‌زمان با آن از لبنان وارد حریم هوایی اسرائیل شده بودند، پیش از رسیدن به هدف رهگیری و سرنگون شدند.

منابعی در دفتر نخست‌وزیری اسرائیل تأیید کردند که در زمان این حمله، نتانیاهو و همسرش سارا در خانه حضور نداشته‌اند. پس از این حادثه، نیروهای امنیتی اسرائیلی مسیرهای منتهی به منزل هدف‌گیری‌شده را مسدود کردند.

ارتش اسرائیل گزارش داد که این حمله خسارت جانی به همراه نداشته است. در بیانیه ارتش آمده است که در جریان حمله پهپادی، آژیرهای خطر در پایگاه نظامی گلیلوت در شمال شرق تل‌آویو به صدا درآمدند و تاکید حاصل شد که پهپادهای مهاجم دیگری از سمت لبنان در منطقه وجود ندارد.بر اساس گزارش‌ها، این پهپاد از لبنان به پرواز درآمده و 70 کیلومتر را طی کرده تا به قیساریا برسد. در جریان این حادثه، صدای انفجارهایی در منطقه شنیده شد و آژیرهای خطر در پایگاه نظامی گلیلوت در شمال شرق تل‌آویو به صدا درآمدند. پلیس اسرائیل همچنین راه‌های منتهی به منزل نتانیاهو در قیساریا را مسدود کرد.

تا این لحظه، هیچ گروهی از جمله حزب‌الله لبنان که از اکتبر 2023 با اسرائیل درگیر است، مسئولیت این حمله پهپادی را بر عهده نگرفته است.

منابع خبری «العربیه» نیز گزارش دادند مناطق شمالی حیفا و گالیل غربی در اسرائیل هدف حملات موشکی قرار گرفته است. اسرائیل اعلام کرد در اثر این حملات، 9 نفر مجروح شدند.