خانه / اخبار مهم روز / قیمت سکه طلا به رکوردی تاریخی در ایران رسید

قیمت سکه طلا به رکوردی تاریخی در ایران رسید

قیمت سکه طلا، ظهر دوشنبه 30 مهر، به رکوردی تاریخی در ایران رسید و از مرز 56 میلیون تومان عبور کرد؛ این در حالی است که هفته پیش قیمت سکه موسوم به «امامی» حدود 49 میلیون و هشتصد هزار تومان بود.

به گزارش «تجارت نیوز»، همزمان با افزایش قیمت طلا در جهان که با نگرانی از حمله اسرائیل و افزایش بحران در ایران شدت بیشتری یافته، قیمت هر گرم طلای هجده عیار نیز به بالاترین میزان در تاریخ ایران یعنی 4 میلیون و سیصدهزار تومان رسید.به نوشته این وبسایت: «سکه در قطعات سنگین بیش از یک میلیون تومان گران شد و طلای 18 عیار نیز قله 4 میلیون و 300 هزار تومانی را فتح کرد؛ به این ترتیب بازار طلا و سکه بار دیگر رکورد جدیدی را ثبت کرد.»

قیمت سایر جواهرات و فلزات قیمتی نیز به سرعت رو به افزایش و بهای هر گرم نقره با جهشی قابل توجه نسبت به هفته گذشته به هر گرم 70 هزار تومان رسیده است.

قیمت سکه امامی نسبت به هفته پیش بطور میانگین با بیش از 5.5 میلیون تومان افزایش روبرو بوده که این میزان سرعت افزایش قیمت در طول یک هفته حتی بطور متوسط در دوران جنگ نیز سابقه نداشته است.

در همین حال ظهر امروز قیمت برابری دلار نسبت به تومان در بازار تهران از مرز 64 هزار و چهارصد تومان نیز گذشت که نسبت به روز شنبه بطور میانگین 700 تومان افزایش داشته است.