خانه / اخبار مهم روز / عراقچی: اگر اسرائیل به هر شکلی به ایران حمله کند به همان شکل پاسخ خواهد گرفت/برای همه سناریوها آماده‌ایم

عراقچی: اگر اسرائیل به هر شکلی به ایران حمله کند به همان شکل پاسخ خواهد گرفت/برای همه سناریوها آماده‌ایم

عباس عراقچی، وزیر خارجه جمهوری اسلامی، سه‌شنبه با بیان اینکه ایران خواهان جنگ در منطقه نیست، تاکید کرد که کشورش برای همه سناریوها آماده است.

به گزارش خبرگزاری «ایسنا»، عراقچی گفت: اسرائیل «به‌دنبال گسترش جنگ در منطقه است و ما باید جلوی این فاجعه را در منطقه بگیریم.»وزیر خارجه ایران افزود با تعدادی از سران کشورهای همسایه جلساتی برگزار کردم و همه «بر ضرورت اجتناب از جنگ» اتفاق نظر داشتند.

عراقچی گفت که «امکان گسترش جنگ و تبدیل‌شدن به یک جنگ فراگیر در سراسر منطقه وجود دارد.»

او با بیان اینکه «وضعیت غزه و لبنان فاجعه بار است» تاکید کرد «دولت جدید ایران با سیاست حسن همجواری پیش خواهد رفت».

او گفت: «اگر اسرائیل به هر شکلی به ایران حمله کند به همان شکل پاسخ خواهد گرفت.»

عراقچی همچنین اشاره کرد که تهران تحرکات تمامی نیروهای آمریکایی در منطقه را زیر نظر دارد.

او با بیان اینکه تصمیم آتش‌بس توسط فلسطینی‌ها و لبنانی‌ها گرفته می‌شود، تاکید کرد: «ما از آنها حمایت می‌کنیم.»

در پی انتشار «اسناد محرمانه» درباره طرح‌‌های اسرائیل برای حمله به تاسیسات ایرانی در واکنش به حمله موشکی تهران به تل‌آویو در ابتدای ماه جاری، مقامات آمریکایی بامداد یکشنبه 29 مهر تاکید کردند که واشینگتن تحقیقاتی را در این زمینه آغاز کرده‌ است.

از سویی خبرگزاری «آسوشیتدپرس» به نقل از سه مقام آمریکایی به جزئیاتی از یک سند دست‌یافته که حاوی نقشه اسرائیل برای حمله به ایران است.

این اسناد شامل جزئیات چگونگی آماده شدن اسرائیل برای حمله، از جمله نقل ‌و انتقال مهمات، رزمایش‌ نیروی هوایی اسرائیل و استفاده از موشک‌های هوا به زمین در این مانورها و نیز آمادگی تل‌آویو برای واکنش احتمالی تهران است.

پیشتر این اسناد «فوق سری» در یک کانال تلگرامی منتشر شد و خبرگزاری‌های «سی‌ان‌ان» و «آکسیوس» درباره آن گزارش دادند.

اسرائیل می‌گوید حملات موشکی اخیر ایران به این کشور بدون پاسخ نخواهد ماند اما از زمان و شدت حملاتی که ایران خواهد داشت پرده برنداشته است.