خانه / اخبار مهم روز / پزشکیان: هر حمله احتمالی اسرائیل به ایران پاسخ متناسب دارد

پزشکیان: هر حمله احتمالی اسرائیل به ایران پاسخ متناسب دارد

به گفته مسعود پزشکیان، رئیس دولت چهاردهم هر حمله «احتمالی» اسرائیل به ایران «پاسخ متناسب» خود را خواهد داشت. مسعود عراقچی، وزیر امور خارجه نیز تاکید کرده که «جمهوری اسلامی ایران خواهان جنگ در منطقه نیست، اگرچه برای جنگ آمادگی دارد. »

مسعود پزشکیان که روز سه‌شنبه ۲۲ اکتبر در دفتر حماس در تهران حضور داشت همچنین با بیان اینکه «این جنگی نیست که بتواند با کشتن افراد پایان یابد» در ادامه تاکید کرد که در این جنگ «با استقرار عدالت و با در نظر گرفتن همه انسان‌ها امکان دارد تمام شود ولی با زور و حق‌کشی امکان ندارد.»

وی افزود: « وقتی این مردم دنبال حق و سرزمین خودشان هستند، کشورهای اروپایی و آمریکا، با تمام قوا اسرائیل را مسلح کردند و هر جنایت ضدبشری که این رژیم انجام می‌دهد را با کمال پررویی از آن دفاع می‌کنند. »

رئیس جمهوری تاکید کرد: «طبیعتا کسانی که آزاده هستند و دنبال حق و عدالت هستند به هیچ وجه در مقابل خواست آن‌ها ساکت نخواهند نشست. »

پیش از این و در شهریور ماه گذشته مسعود پزشکیان با اشاره به آمادگی ایران برای کاهش تنش با اسرائیل در فایلی صوتی که از او منتشر شد گفته بود: « ما آماده‌ایم سلاح‌های‌مان را کنار بگذاریم اگر اسرائیل هم کنار بگذارد.«

پس از واکنش‌ها به این اظهارات وزیر امور خارجه و رئیس شورای اطلاع رسانی دولت این گفته‌ها را تکذیب کردند.

در این فایل صوتی پزشکیان همچنین گفته بود: «تروریست تروریست است. فرق ندارد چه عرب چه عجم چه فارس باشد یا اسرائیل و آمریکا باشد. اگر ترور کردند تروریست هستند.»

پس از آن خبرگزاری فارس با بازنشر این اظهارات گفت که به نظر می‌رسد این سخنان صحت داشته است.

در عین حال مسعود عراقچی، وزیر امور خارجه که در کویت حضور دارد نیز در جمع خبرنگاران گفت: «تمام همسایگان به ما اطمینان داده‌اند که اجازه نمی‌دهند از خاک یا فضای آن‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران استفاده شود».

وی همچنین با بیان اینکه «کشورهای منطقه این توانایی را دارند که از طریق تلاش‌های مشترک، جلوی یک فاجعه در منطقه را بگیرند.» در ادامه تاکید کرد: « بر اساس گفت‌وگوهایی که من در کشورهای منطقه داشتم، فکر می‌کنم یک تفاهم و درک مشترکی برای جلوگیری از تنش و افزایش تنش وجود دارد.»

به گفته عراقچی «»جمهوری اسلامی ایران خواهان جنگ در منطقه نیست، اگرچه برای جنگ آمادگی دارد.