خانه / مقالات / آقای مجری چگونه و از کجا آورده‌ای؟ : عبدالکاظم دریساوی

آقای مجری چگونه و از کجا آورده‌ای؟ : عبدالکاظم دریساوی

مرتضی حیدری ( از مجری گری تا حاشیه ها )

مرتضی حیدری مجری باسابقه و سرشناس صدا و سیما با حکم تخلیه در دست به همراه تعداد زیادی مامور به مجتمع مسکونی پانزده واحدی خود در تهران رفته و در میان آه و ناله و فریاد و اعتراض  مستاجران خواستار  تخلیه  واحدهای مسکونی شده است.
حیدری به جز این مجتمع مسکونی مالک  تعداد دیگری واحدهای مسکونی و… درتهران  می‌باشد. سوال بزرگی که  برای بسیاری از مردم بوجود آمده این است که مرتضی حیدری این همه ملک و مال را از کجا آورده است ؟!
آیا با حقوق کارمندی  صدا و سیما می‌توان به این میزان ثروت دست یافت؟ قطعا نه !!
می‌گویند حیدری با استفاده از رانت های اطلاعاتی وبرخی زد و بندهای اقتصادی در بازار ارز به درآمدهای نجومی دست یافته است. این چهره کهنه‌کار رسانه ای که در جریان مصاحبه های مهم خود با چهره های سرشناس سیاسی کشور سعی می‌کرد که چهره ای مطیع  و مثلا آرام و مطبوع از خود به نمایش بگذارد نشان داد که همراهی های او با اندیشه و عمل  محافظه کاران و مرتجعان راست‌گرا در مصاحبه ها برای چیست. دریافت انواع رانت ها به منظور انباشت ثروت و ارتقا مقام و مکنت. حالا این نوکیسه که حرص و ولع اش مثل بسیاری از رانت خواران کهنه کار و تردست  پایان ناپذیراست به جان مستاجران بی‌‌نوایش  افتاده است.   آقای حیدری به مردم توضیح دهید که این همه ثروت را چگونه و از کجا به دست آورده‌اید ؟! حالا یکی باید با چراغ گرد شهر بگردد و فریاد بزند پس چه شد اجرای تمام و کمال قانون طلایی  ازکجا اورده‌ای؟!
قوه محترم قضاییه بفرمایند مجازات رانت دهنده و رانت گیرنده چیست و چگونه باید بساط این آلودگی ها و فسادهای مالی خرد و کلان و ابرکلان  را یک بار برای همیشه برچید؟

پی نوشت
۱۵ خانواده چندین سال مستاجر یک ساختمان به آدرس : تهران ـ مطهری- سلیمان خاطر ـ خیابان اصلی پور پلاک ۱۷ بودند و طرف قرارداد با آقای سید حسین طباطبایی که هنگام قرارداد سند تک برگ هم داشتن به نام خودشون. حالا آقای مرتضی حیدری ادعا کردند ملک برای ایشونه و سند قلابی بوده و ظرف دو هفته ساکنین رو تخلیه کردند و ساختمان با حضور شرخرها و گارد نیروی انتظامی و … پلمپ شده.

اما چیزی که من پرس‌وجو کردم اینه که گفته میشه حیدری سال‌ها شخصی رو به عنوان نماینده معرفی میکردند که کارهاشون رو انجام بدن و حالا با اون آقا به مشکل خوردند و حکم تخلیه رو گرفتن و کسی هم حاضر نیست پول رهن مستاجرین رو پس بده. ظاهرا ایشون با بیست ویلا در کردان که توسط دوستشون کرایه داده شده هم همین کار را کردند. نکته حائز توجه اینه که تمام این پروسه تا تخلیه یکباره ۱۵ خانواده فقط دو هفته طول کشیده.

حالا اینکه چرا آقای حیدری نمی‌خواستند این املاک به نام خودشون باشه هم مورد سواله! حیدری چند سال پیش تو مصاحبه‌ها گفتند من دارایی‌ای ندارم اصلا و منزل مادرم زندگی می کنم حالا چطور به یکباره حداقل صاحب ۱۵ آپارتمان در سهروردی شدند؟ که حالا کاری به این مساله نداریم. مساله تکلیف ۱۵ خانواده ست که الان جایی برای زندگی ند