خانه / اخبار مهم روز / آمریکا یک مقام ارشد سودانی را به‌دلیل خرید تسلیحاتی از ایران و روسیه تحریم‌ کرد

آمریکا یک مقام ارشد سودانی را به‌دلیل خرید تسلیحاتی از ایران و روسیه تحریم‌ کرد

در ادامه درگیری‌ها در سودان که بیش از یک سال و نیم به طول انجامیده است، ایالات متحده پنج‌شنبه سوم آبان علیه «میرغانی ادریس سلیمان» مدیر صنایع نظامی ارتش سودان، تحریم‌هایی وضع کرد.

وزارت خارجه ایالات متحده اعلام کرد که «ادریس مسئول خرید پهپادهایی از ایران و روسیه برای ارتش سودان بوده و به گسترش جنگ در سودان کمک کرده است.»

این وزارتخانه همچنین بیان کرد که «ارتش سودان به جای صلح اولویت را به جنگ و خریداری پهپادها داده است.»

طبق اطلاعات سایت وزارت خزانه‌داری ایالات متحده، ادریس فرمانده دستگاه امنیت داخلی سودان است که در فهرست دفتر کنترل دارایی‌های خارجی قرار دارد و این دستگاه زیرمجموعه نیروهای مسلح سودان مسئولیت اصلی خرید و ساخت تسلیحات را بر عهده دارد.

وزارت خارجه آمریکا نیز تاکید کرد که ایالات متحده به استفاده از سازوکارهای لازم برای اعمال فشار جهت برقراری صلح در سودان ادامه می‌دهد.

این وزارتخانه نیز ضمن اشاره به اعمال تحریم‌های علیه «میرغانی ادریس سلیمان» گفت که این مقام نظامی ارشد سودانی تلاش‌ها برای خریداری سلاح و گسترش جنگ در سودان را رهبری می‌کند.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است که ارتش سودان توافقات تبادل بنادر با روسیه را در ازای دریافت سلاح منعقد کرده است و به جای اولویت دادن به برقراری صلح، ترجیح داده است که برای ادامه جنگ از ایران و روسیه پهپاد و سلاح خریداری کند.