هشدار شدیداللحن آمریکا به رژیم ایران

کاخ‌سفید واشنگتن روز جمعه اعلام کرد در صوتی که اتباع آمریکایی زندانی در ایران هرچه سریعتر آزاد نشوند، رژیم تهران با واکنش جدی آمریکا مواجه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، کاخ سفید می گوید در صورت عدم آزادی و بازگرداندن شهروندان آمریکایی محبوس در ایران به کشورشان، تهران با تبعات جدی و جدیدی روبرو خواهد شد.

دولت آمریکا عصر روز جمعه اعلام کرد: رئیس جمهور آمریکا آماده است تا در صورت عدم آزادی و بازگرداندن شهروندان آمریکایی محبوس در ایران به کشورشان، تهران را با تبعات جدی و جدیدی روبرو سازد.

بنابر گفته مقامات آمریکا، در صورت امتناع مقامات تهران از بازگرداندن تمام شهروندان آمریکایی محبوس در ایران به کشورشان، تدابیر و تمهیدات تنبیهی جدیدی علیه رژیم ایران بکار گرفته خواهد شد.

واشنگتن می گوید که تمام شهروندان آمریکایی محبوس در ایران به دلایل ناعادلانه ای بازداشت و زندانی شده اند.

کاخ سفید در بیانیه خود آورده است که حکومت ایران نزدیک به چهل سال است که از زندانی کردن و گروگانگیری به مثابه ابزاری برای پیشبرد سیاست خود بهره گرفته است که مورد اخیر آن، محکوم ساختن یک آمریکایی چینی تبار به 10 سال زندان است.

هشدار ترامپ

کاخ سفید می‌گوید: در صورتی که ایران کلیه شهروندان امریکایی که به صورت ناعادلانه زندانی کرده آزاد و بازنگرداند، رییس جمهوری ترامپ آماده است تا پیامد‌ها جدی و تازه‌ای را علیه این کشور اعمال کند.

پیش از این در اردیبهشت ماه سال جاری شماری از اعضای مجلس نمایندگان کنگره آمریکا در طرحی از دولت دونالد ترامپ خواستند دست به اقداماتی مشخص برای  «آزادی بی‌قید‌وشرط» زندانیان ایرانی‌آمریکایی فعلی در ایران بزند.

اعضای مجلس نمایندگان گفته بودند، سپاه پاسداران ایران، شهروندان آمریکایی را «گروگان گرفته‌است».

هنوز ایران به این بیانیه کاخ سفید پاسخ نداده است.